Krönika: DIF Hockey agera och presentera!

Det är väldigt mycket man vill skriva om och diskutera, få ur sig men det råder skrivkramp. Jag filar för tillfället på en sammanfattning av säsongen som jag nu gjort efter säsongen sen två år tillbaks. Men just denna är svår att få ihop. Det är svårt att vara objektiv och man upprepar samma meningar och ord mest hela tiden men den kommer när det lagt sig lite mer.

Jag är så irriterad.

Varför står DIFs laguppställning kvar sen förra säsongen. Ta bort och lägg upp de som är klara. Nu glömmer vi tidernas sämsta säsong. Men varför ligger det gamla laget kvar, det har ändå gått 16 dagar sen sista matchen. För tidigare har webansvariga på difhockey.se ändrat laget nästan dagen efter man åkt ur slutspspelet eller avslutat säsongen. Dessutom när man är inne ett par gånger per dag för att hoppas att de lagt ut nyheter om nya spelare och nybygget.

Det är alldeles för tyst om och från DIF Hockey förutom att det råder total spelarflykt: Gustaf Wesslau, Tim Sandberg, David Printz, Andreas Holmqvist, Tim Eriksson, Mario Kempe, Jonas Almtorp och Mika Zibanejad har lämnat laget så här långt men det är bara början. Dessutom så läste jag att det är rörigt kring DIF Hockeys styrelse så pass att självaste Jimmie Ölvestad vägrar förlänga med DIF Hockey. Det får inte hända. Jag räknar nog också kallt med att varken Daniel Tjärnqvist eller Marcus Nilson vill gå ner krafigt i lön. Challe Berglund och hans medarbetare jobbar just nu stenhårt för att lösa alla viktiga bitar och bygga ett nytt lag. Men vi vill ju veta vilka spelare och det NU. IDAG!

DIFs tränare Challe Berglund har ju lovat via DIFhockey.se att det är grejer på gång. Bra grejer och när det är klart så kommer de presentera.

men...JAG ORKAR INTE VÄNTA MER. JAG VILL VETA NU

- - -

och en sak......
Conny Strömberg ryktas till DIF? - I sånt fall, ger jag det max tre månader i DIF innan de märker att han super igen på fritiden. NEJ TACK!



Kommentarer
Postat av: Jempan

Hur vet du att Eriksson drar??

2012-04-22 @ 16:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0