Bremberg sparkad av HV, vad händer nu?



Vad händer nu Fredrik?

Det var inte oväntat men jag blev ändå lite förvånad. Bremberg och HV går skilda vägar. Jag skrev innnan säsongen att hoppas att Dahlén och HV71s lagledningn fattar att de måste spela Linkan i en förstakedja, i PP och ge han mycket mycket istid. Men vad hände? Han fick testa lite på försäsongen i första kedjan men hamnade ganska fort i en tredje-fjärde line. Det funkar inte för  Bremberg, för ju mer han får spela desto bättre blir han. Han är en sån spelare som behöver stort förtroende. I vilket fall var det bara en tidsfråga innan detta skulle ske. Linkan var skadad hette det mot Luleå men ersatt  av junioren Sebastian Strandberg. Redan där signalerade det om att HV inte tänker satsa på Linkan i år heller.

Fredrik gör rätt och söker sig vidare, huset hemma i Stockholmstrakten är i full bebyggelse, familjen vill hemåt. Frågan är bara var han ska spela nu. 

Min dröm är som ni redan alla förstår: Fredrik in i Djurgården i tröja 23. Det är min högsta dröm. Bremberg är en av mina största idoler i Djurgården. Jag har följt han noga när han inte vart i DIF genom åren. Hans tid i Djurgården talar för sig själv. Poängligevinnare i laget år efter år och med i tio-i-topp i Elitserien. Det är bara i Djurgården som Fredrik verkligen trivs och så har det alltid vart.

Problemet är bara att efter fylleriskandalen så blev det nåt otalt mellan Djurgården och Fredrik själv. Jag tror inte att Djurgården kommer visa nåt intresse nu heller och viceversa. Men han skulle behövas i DIFs anfall och powerplay. Det skulle ge resultat det är jag helt övertygad om.

Tänk o få se Linkan tillbaka i DIF-tröja #23 om nån vecka igen. Det hade varit underbart att se.

KOM HEM LINKAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0