"Robban vänder hem till Växjö?"



Alvestasonen Robert Rosén
vänder hem till Växjö Lakers enligt källor

Robban hade ett tvåårskontrakt med Modo Hockey men säsongen däruppe har inte blivit vad han tänkt sig. Nu har bestämt sig och bryter lite överraskande kontraktet med Modo och vänder med stor sannolikhet hem till Växjö Lakers igen. Inget är klart med ny klubb för Robban men jag vet att Lakers har dörren öppen för honom och jag är ju inte förvånad. Lakers står med dörren till Elitserien, Modo verkar kliva ur finrummet. Men det ska ju tilläggas att allt kan ännu hända och absolut ingenting är klart om hur det går. Det återstår fyra oerhört spännande matcher. Men å andra sidan så jag fattar om Robban vill hem om allt går vägen för hans gamla klubb. Då är det ju en självklarhet att han vill hem och spela Elitseriehockey på hemmaplan. Det är ju en dröm som han haft som nu kan förverkligas.

Jag undrar bara hur Robban tacklar läget inför morgondagens match mot just Växjö på bortais, i hans gamla hall och mot hans gamla lag? Matchen imorgon är Växjö Lakers viktigaste i klubbens historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0