Stanley Cup-Final´11: Oviss sjunde och avgörande Game Seven väntar



Vancouver Canucks - Boston Bruins
Rogers Arena, Vancouver
Nedsläpp: 02.20 (svensk tid)



Ska Micke Samuelsson (tyvärr skadad, spelar inte) vara med och få vinna eller ser giganten Tim Thomas till att bucklan går till Bruins? svaret får vi 02.20 inatt.

Det här drömmer alla hockeyspelare om:
Stanley Cup-final, en sjunde och helt avgörande, vinst är det enda som räknas. Det laget som vinner får den stora äran att få lyfta Lord Stanleys buckla. Hela Canada står bakom Canucks och i stan är det total kaos redan nu. Hela stan befinner sig inne i city och ser till att ha möjlighet och se årets match. Det är 18 år sedan ett kanadensiskt lag vann senast, då Montreal slog Los Angeles Kings med 4-1 i matcher i finalen. Jag var så förbannad då, mitt Kings föll i finalen och trillade på mållinjen. Hela finalserien vände i match två när McSorleys klubba mättes med för mycket hook och Montreal avgjorde i sudden. Fy väre vad sur jag var då. Idag har jag ett bättre förhållande till Habs men det tog många år att glömma den svidande förlusten. Jag ville så hemskt gärna se "The Great One" - #99.Wayne Gretzky lyfta Stanley Cup-bucklan.

Första målet helt avgörande!
Inatt hoppas jag att Vancouver rannsakat sig, laddat om och kommer ut och tar tag i matchen. Det bästa är om de kan lyckas göra en Boston och sätta massiv press direkt och gå ifrån till 2-0. I vilket fall är första målet förmodligen matchavgörande, för det har det varit i hela finalserien så här långt.

Vancouver bör nog göra första målet, för dem själva och för hela stan.

Tar Boston ledningen vinner dom. Tim Thomas spikar åter igen


Vinner Canucks: får Henrik Sedin priset som MVP i slutspelet.

Vinner Boston får Tim Thomas priset som MVP i slutspelet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0