Nisse Ekmans tillfrisknande går sakta men framåt!



Nisse är en KÄMPE!

Nisse Ekmans väg tillbaka till ett vanligt liv går sakta men säkert framåt. Han är en kämpe Nisse och när ni har läst vad hans fru har skrivit så kanske ni får en annan bild av honom än vad media skrev angående den lilla händelsen i Gävle mot Brynäs.

Så här skrev hans fru Johanna på Blue Saints forum:




"Hej hej. Jättefin film. Den visade jag så klart för Nisse. Han blev också rörd. Han mår mkt bättre och kommer snart skrivas ut. Lite problem med dubbelseende och yrsel fortfarande. Vi gick ner till isen häromdan (Nisse har permis på helger), vår son ville åka lite och Nisse tog med sina skridskor. Han bestämde sig för att prova och vilken lycka för honom. Hela familjen stod tårögda och tittade när han tog sina första skär på snart 2 månader. Jo, ville berätta en sak för er alla. Nisse klagar aldrig någonsin på något överhuvudtaget. Han är den mest positiva människa jag känner och snällaste också för den delen därför tycker jag nästan det är lite komiskt att han alltid beskrivs som någon form av riksbuse i media. Iaf....när han vaknade och var dålig den 27/12 och jag sa att jag skulle ringa ambulans så sa han att jag absolut inte skulle ringa för han skulle minsann åka och träna. Då var han så sjuk att han inte kunde stå på benen och hade svimmat av några gånger. Sådan är han, kämpar och biter ihop jämt. Synd att denna säsong blev så här. I början av säsongen så var Nisse väldig sjuk i astma som han tampats med hela livet. Han kunde knappt andas vissa dagar och tog dubbla doser av sina mediciner. Ni ska veta att han flera gånger sa till mig att han var väldigt besviken på sitt dåliga spel. Bara så ni vet att han verkligen bryr sig. Oj, det här blev långt....tack alla för fint stöd.
Mvh Johanna."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0