Div.2: Jaha och vad sysslar Värnamo Hockey med??

Division 2 B - Region Syd



Värnamo vann med 5-0 men sparkade tränaren!

VGIK:s kräftgång fortsätter
Värnamo Hockeys tränare Bengan Gustafsson fick efter gårdagens segermatch mot Boro/Vetlanda med 5-0 beskedet att han sparkas med omedelbar verkan. VGIK:s sportkommités motiveringen var något i stil med att "VGIK har inte blivit det topplag som förväntades" alltså jag tror jag skrattar på mig. Sen när är VGIK ett lag som alltid är med i toppen. De senaste åren har man försökt överleva serien för att inte trilla ner i Rydaholms serie. Det vore ju mer än pinsamt. Där tror jag tvärtom det är nog precis vad Värnamo hade behövt. Då kunde man startat om och byggt ett eget lag från grunden i lugn och ro. För i den serien trillar man ju inte ur.
Jag tycker att VGIK har för det mesta haft alldeles för höga visioner oavsett spelarmaterial. De har heller inte rosat marknaden på många år trots alla möjliga olika försök med bland annat spelarköp från norr med elitseriemeriter (Tommy Sjödin bl.a), att man alltid ser till att ta in en förstemålvakt utifrån istället för att våga satsa på egen målis. De senaste åren har man även tvingats att bygga laget på eget material vilket egentligen bara är ett måste för alla föreningar. Det handlar om att våga, att våga lyfta fram sina egna talanger. Det också med tanke på att man faktiskt har en bra fungerande ungdomsverksamhet med många lovande spelare.

Enligt mina källor så hade Bengan ändå tankar på att hoppa av självmant efter några tunga förluster i början men gav laget ännu en chans. Så det blev VGIK istället som sparkade honom. Bittert och tråkigt för VGIK. Jag tror inte att nästa man som kommer till VGIK-rakning inte kommer göra nåt topplag av det laget ändå.

- - - - - - - - - -
Och om du läser detta Bengan så är ett nytt jobbtips hockeymässigt: Kom ut till Rydaholm och spetsa till hockeyn där så kan det bli en rolig vårsäsong där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0