Annandag Jul!: Elitseriehockey!

Eliteserien 2010/2011
Omgång 32



Djurgårdens IF - Skellefteå AIK
Hovet 16.00

Omstart efter juluppehållet
Eller ja uppehåll är det ju inte i och med att det är sista dagen på julen idag. I eftermiddag tar DIF emot Skellefteå på hemmais. SAIK är ett av seriens topplag och är svårslaget. Men DIF har plusstatistik mot SAIK denna säsongen så vi får hoppas att det håller i sig. DIF har vart inne  i en rätt stabil form och har börjat toppa med viktiga trepoängare. DIF vet att de kan spela sitt spel och att det fungerar, det har visat sig allt mer och mot AIK spelade man ut och då stod AIK chanslöst stilla många stunder. Vi får hoppas det håller i sig idag också!

Mitt inlägg från derbyt försvann halvvägs och jag orkade inte börja om så det fick tyvärr utgå denna gången, beklagligt men så är det ibland om man inte sparar emellanåt. Men DIF tog ju tre viktiga poäng i derbyt mot AIK för fyra dagar sedan, en väldigt skön seger men med bitter eftersmak efter kaoset på läktarna. Det är bara att beklaga att en klick som kallar sig supportrar håller på att förstör för alla oss som älskar laget och hockeyn! Jag som Djurgårdare blir bespottad för att jag håller på ett lag med såna supportrar men vad ska jag göra åt saken liksom?? Ni som gör det har då i såna fall ingen förståelse alls. Jag bryr mig inte vad DIF:s fans gör egentligen, jag älskar laget och hockeyn och det följer jag. Jag beblandar mig inte med sånt pack som misssköter sig för det är bara en klick. Dra inte alla över en kant säger jag bara. Jag kan inte göra ett skit åt det men ändå så får vi skit för nåt som vi inte ens är i närheten av. Känns lite löjligt om man säger så. Det enda jag kan säga och göra är att: säga att det är fel och det tillhör inte Djurgården, föreningen och laget och idrotten. Vad man ska göra åt det har jag ingen aning men det förstör och nåt måste göras! Stenhårda tag är det som gäller! 

Läget i lagen: Inför kvällens match saknar DIF Patrik Cehlin (JVM). I målet ställer man Mark Owuya, Stefan Ridderwall klev ju av derbyt senast handskadad, jag chattade med Stefan Ridderwall under tiden jag skrev detta inlägget och han sa att han är spelklar igen men man vill spela med Owuya i kassen i eftermiddag. Sen är det osäkert med backen Nichlas Falk, som fick kliva av derbyt senast. Mathias Tjärnqvist är på väg tillbaka men osäker för spel ikväll. För gästerna Skellefteå innebär JVM att man saknar tre av sina bästa spelare i trion Tim Erixon, Adam Larsson och Oscar Lindberg. Senast mot Färjestad saknades Mattias Lindstöm, Johan Forsberg och Yared Hagos

Övriga matcher:

Luleå-HV71
Fredrik Bremberg
är tillbaka och tar plats i fjärde femman. Beklagligt, jag undrar hur länge det här ska få hålla på??

OBS! Matchen försenad på grund av flygstrul för HV71. OBS!

Matchen visas 15.55 på

Brynäs-Södertälje
Linköping-Timrå
Modo-AIK






18.30
Färjestad-Frölunda

Matchen visas 19.25 på
 


Jesper Mattsson debuterar mot sitt gamla lag ikväll

Kalla det julklapp eller vad ni vill men Frölunda har värvat den sparkade Malmökaptenen Jesper Mattsson för reapris. Mattsson debuterar ikvällens utematch. Det är FBK som bjuder igen för förra årets match på Nya Ullevi så i år kör man en utematch jämte Löfbergs Lila Arena ikväll. Det kommer bli en väldigt kall kväll för spelarna på isen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0