En hockeyanekdot från förr...

om en helgalen hockeytränare..ute i Europa någonstans

"Efter en match hade tränaren varit mycket missnöjd med en av sina spelare, som han som oftast var. Spelaren beordras av tränaren att ta av sig sin utrustning och lägga den på golvet, spelaren gör som sin tränare vill och lägger dem i en hög framför sig. Tränaren drar då ner byxorna och urinerar på spelarens utrustning inför den övriga truppen, tränaren fick efter det sparken."
-----------------------------------------------------------

Tränare genom min karriär
Har haft många tränare genom åren men inte som varit så galna som exemplet ovan. Visst en del konstiga grejer har man vart med om. Kanske fanns någon som hade konstiga idéer men inte så det gick överstyr. En tränare hemma i byn som också hade tendenser att också bli lite väl uppeldad ibland. Dock inte så vansinnigt som att urinera på utrustningar. Han brukade göra kaffeved av Montreal 33 (en hockeyklubba) när spelare inte förstod övningar etc. Eller be spelaren att köra idioten som uppvärmning för att han kom försent till träningen.

En tränare jag hade förbjöd oss att inte ha några puckar innan vi värmt upp och tränaren själv kommit ut på isen. Det roliga var bara att han själv hade en puck med sig ut och ber en av målvakterna att ställa sig i mål, helt ouppvärmd och tränaren ställde sig mellan tekningsringarna ca 3 meter från mål och frågar den stackars målvakten, som jag dessutom skulle stå för första gången sedan vår ordinarie inte skulle spela i nästa match, - ÄR DU MED? och drar på ett slagskott det första han gör i huvudhöjd. Målvakten stod kommande match och det gick väl sådär har jag för mig. Tränaren i fråga hade aldrig själv spelat hockey, tror han sa det men det verkade inte så i alla fall. Han trodde han kunde allt om sporten, han blev en tränare som alla drev med till slut, och trots det så blev han ändå assisterande tränare i A-laget innan han slutade. Har också haft tränare som lät oss spela tvåmål cirka halva träningen alltid, hade en annan tränare som hade Djungelhockey som sin specialitet.

Bästa tränaren jag haft då..och det är verkligen inte för att han är nära relaterad till mig men det var faktisk farsgubben. Han var hård men rättvis. Hade han i många år som tränare men det var inte till nån fördel egentligen, det fanns ju vissa skräckexempel där tränaren hade sin son i laget och han fick alla fördelar med det. Sånt är aldrig bra, inte någonstans. det är min personliga åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0