Sommarjobbar för fullt men det rör på sig i DIF -uppdaterad-

och i hockeyvärlden händer det inte för mycket just nu. Det har vart lite draft och så men inget som har fått så stora rubriker eller som intresserar mig så jag skulle skriva om det. Men jag kommer skriva så fort det händer nåt av värde. 

.....däremot så skakade liket till: alltså DIF Hockey som  fortfarande inte har värvat en enda spelare. Det är mycket märkligt men nu när Hardy styr så antar jag att man inte förhastar sig i sina inköp av BRA hockeyspelare. De riktigt attraktiva spelarna har ännu inte bestämt sig känns det som.

Fram till idag har Djurgården bara förlorat spelare: och inte vilken spelare som helst heller... 
- Ronnie Pettersson slutat
- Robin Figren
spelar i NHL och NY Islanders nästa år
- Niklas Anger lämnat DIF, han hade inte för avsikt att spela med DIF i höst ändå.
- David Schneider lämnat DIF för Ambri-Piotta i Schweiz. Ganska misslyckad värvning: flopp kan man också kalla det. Han rosade definitivt inte DIF:s spel som var tanken
Fredrik Bremberg valde den feta lönen i Ryssland - OERHÖRT tung förlust för mitt lag. Vansinnigt tråkigt måste jag säga

Detta innebär då å min sida att det egentligen behövs en hyfsad back till i DIF-försvaret. Man har tidigare sagt att det ska in en back och två forwards men jag tror det kommer två backar ändå. Truppen är just nu 22 man stor men det kommer att lånas ut en två-tre-fyra spelare till Allsvenskan sen när serien drar igång.

Frågan är vilka planer Hardy har och vilka krav på etablerade spelare han vill ha in.

Jag väntar forfarande på att det ska trilla in minst fyra RIKTIGT BRA spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0