Solen går upp imorgon igen trots allt...


Mina favoritlag har det inte roligt nu
Det är ingen rolig situation för mina favoritlag just nu. DIF har missat slutspelet och förlust i morrn och resultaten grinar illa dessutom kan det bli kvalserien. RSK min moderklubb föll i första playoffmatchen i går hemma mot storfavoriterna Diö.



Djurgårdens IF - Elitserien
Jag som sett fram emot att DIF i år skulle ta sig till slutpspelet och göra sig obekväma mot topplagen men ack vad denna säsongen har gått i moll. Det är obegripligt egentligen med det laget som dom har. Det är kanske målvaktsfrågan som vart lite för avgörande ihop med att DIF inte kunnat spelat en match utan minst 4-5 man skadade. Det finns bara en sak nu och det är att Djurgården säkrar kontraktet! Inget annat är att räkna med. Södertälje borta imorgon och vidare resa till Göteborg på lördag. Det är tuffast värsta tänkbara avslutningen det. SSK på bortaplan har DIF svårt för. Vad jag kan minnas så vinner DIF kanske en av tre eller fyra möten i Södertälje. Senast DIF var där blev det förlust 1-4 och hemma sist så gick det inte att slå SSK. Men som Tomas Montén sa i intervjun på hemsidan igår: - "Slår vi inte SSK har vi inte i ett slutspel att göra" och det har han ju fullständigt rätt i. Överlevnad, nytt elitseriekontrakt är det som gäller. Förlorar DIF i morgon ja då...kan allt hända..Då kan faktiskt motståndarna heta Troja, Växjö, Almtuna och Bofors o s v nästa säsong...


Rydaholms SK - Division 3
Min kära moderklubbs seniorlag har haft en playoffplats hela säsongen i stort sett och hade lite toppkänning då och då men inte riktigt fått till det. Lite synd att man tappar första oerhört viktiga matchen hemma precis som förra året när man föll hemma mot HA74 i fjol. Loppet är definitivt inte kört men Diö är ruskigt bra hemma. Sen hänger det på vad RSK mönstrar. Hoppas att spelarna verkligen ger järnet imorgon och inte viker ner sig. RSK tar var de får för spelare och kan inte erbjuda nåt ekonomiskt stöd eller ersättning så om spelare skiftjobbar och så vidare så kan han inte vara med och ofta är det så på nyckelspelare. Tomas Jonasson har gjort det riktigt bra med laget i år och jag hoppas att han kör ett år till. Han har verkligen fått ut det bästa av vad han kan och fått ordning på en hel del saker som inte fungerat innan. Han är en riktigt bra tränare. Även om det skulle bli förlust imorgon så har de gjort en fullt godkänd säsong men jag hoppas att Tomas stannar för då börjar arbetet med nästa års lag redan ganska snart. Det var ju en klar skillnad från tidigare år inför denna säsongen när Tomas exempelvis hade bokat träningsmatcher under sommaren. Tidigare år har det vart dåligt med träningsmatcher och förberedelser. Kanske var två mot Lenhovda i sista stund innan serien. Är Tomas vid rodret kan man nog räkna med ett slagkraftigt lag till nästa säsong.

Här är mina övriga favoritlag när jag ändå håller på och skriver om dem.

IF Troja/Ljungby - Hockeyallsvenskan:
Ett lag som lever och har chansen fortfarande att få en längre säsong.
Det bästa rödvita laget är äntligen tillbaka i näst högsta serien där man hör hemma efter några år i lingonserierna. Kämpar om en playoffplats just nu och har avgörandet i egna händer. Möter Sundsvall hemma i sista matchen och vinner man där samtidigt som Malmö förlorar så har man tagit sig till playoff som nykomling.

    
Alvesta SK - Division 2
Gjorde en av sina bästa säsonger när man tog sig till Playoff men där blev Hanhals för svårt. ASK på väg uppåt igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0