Gästbloggare: Modos mellandagstankar!

Mellandagstankar

Ser inte ut att komma något ljus ur tunneln för mitt kära MoDo! Har suttit här nu i många matcher och slitit mitt hår i förtvivlan men det verkar aldrig som att vändingen kommer att komma. Vad är det då som behövs?? Det är många idag som tycker att Harri ska avgå men det ställer jag mig emot, tycker han har visat vilken hockey han kan frambringa med dessa spelare. Han fick den fart och fläkt som vi ville ha i början av säsongen och det är den som lockar supportarna till matcherna. Innan säsongen var det det alla ville ha, men vips så börjar det gå dåligt och alla sätter sig emot och vill börja spela defensivt. NEJ! säger jag. Låt Harri Rindell få fortsatt förtroende och bygga vidare.


Målvakterna: här behöver vi helt klart en ny förstemålvakt. Mikael "Zacke" Zajkowski är bra som backup men inte som en förste keeper. Så in med någon ny. Vi har ju Niklas Svedberg för framtiden så fixa en ny stabil förste målis snabbt.


Backar: Tycker vi har en stabil backbestättning men många av dessa skadar sig alldeles för lätt och sen vid detta tillfälle så har vi Victor Hedman på JVM så just nu skulle jag vilja ha en stor backbjässe som kan hjälpa målvakerna i alla lägen och som frambringar respekt hos motståndarna.


Forwards: Säger bara SPETSKOMPETENS!!!! Det är vad vi behöver just nu.. ingen kan ju ta tag i målskyttet. Med Mats "Zucco" Zuccarello borta så måste det in mer kreativa spelare. Sen visade det sig ju att jag hade fel om vår nye kanadick Jeff Ulmer han verkar ju nästan vara den enda som kan göra mål i dessa tider 5 mål på 6 matcher är väl ändå godkänt.


Nog om Modo nu. Med 21 matcher kvar att spela i Elitserien så ska jag försöka att tippa streckstriden om vilka som kommer att få spela kvalserien och vilka lag som går till slutspel:


Till Slutspel:

Linköping, Frölunda, Färjestad, Luleå, HV71 och Skellefteå är ganska klara och kommer inte att ha några problem med att ta sig till slutspel. Sen med vissa svårigheter så kommer Brynäs och hör och häpna Djurgården(!?) att ta sig till slutspel. Med motivering: att de sett fräscha ut och visat "The killer instinkt"..


Ingemansland:

MoDo och Rögle


Till Kvalserien:

Timrå och Södertälje

Kommer att vara ruskigt jämt och kommer modo få tillbaka Zucco inom en rimligt tidsperiod så kan modo knipa en Slutspels plats men inte som det ser ut i dagsläget.


Vill passa på att önska alla läsare en god fortsättning och ett gott nytt år!


Tack för mig
MoDo


Kommentarer
Postat av: Däckarn

jojo lugna dig Djurgården kan bara drömma om slutspel, glöm inte var du hörde det först!!!!

2008-12-29 @ 20:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0