Hockeytrean: Inför Åseda hemma: S E R I E F I N A L!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

NÄSTA HEMMAMATCH:

Torsdag 30 oktober kl 19.00 i Talavidshallen

RSK vs Lenhovda IF

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Säsongen 2014/2015

Division 3 E Grundserie

Omgång 6

 

. . . . . . VS . . . . . .
 
Rydaholms SK - Åseda IF
Talavidshallen 19.00
 
SERIEFINAL!
Ja ni läste rätt.
Hade någon sag till mig att RSK leder serien och spelar seriefinal efter sex omgångar så hade jag nog bara skakat på huvudet och skrattat högt. Men sanningen är ju att det är just där vi är nu. RSK tar emot Åseda i andra mötet för säsongen i en flyttad match. Det är seriens enda match denna kväll men ändå en ren och skär liten seriefinal. Serien är ju trots allt fortfarande väldigt oviss och det är mycket kvar att spela om. Jag tror att RSK kommer få det riktigt hett om öronen i afton. Revanschlusten kommer spruta ur öronen på Åsedaspelarna för att inte förlora ännu en gång mot de röda. Jag hoppas dock att tränarduon har ett starkt motmedel och man står emot gästernas offensiv på nytt.
 
Läget i laget:
I skrivande stund har jag ännu inte fått någon laguppställning men kommer lägga in den här så fort den är släppt online.
 
Senaste möte: En rejäl skalp togs då RSK vann med 3-2 i Profilgruppens Ishall i Åseda. Första vinsten där på 16 år.
 
Att notera:
Det råder en rejäl konkurrens i årets RSK-trupp, såpass att bästa kedjan från derbyt senast mot SIS inte ens finns med på bänken i kvällens match(??)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0