Dagens citat 2:

Nygamle Djurgårdsmålvakten Mikael Tellqvist om senast han spelade i DIF, (ur intervju på hockeysverige.se)
 
" Det var Färjestad borta och vi vann sjunde och avgörande SM-finalen. ”Danne” Tjärnqvist avgjorde på övertid. Det som jag kommer ihåg bäst från just den matchen är egentligen när ”Challe” (Berglund) kommer in efter första övertidsperioden och säger: ”Jag orkar fan inte spela mer så nu får ni sätta dit pucken fort”, eller något liknade, skrattar Tellqvist och fortsätter:
- Han var helt slut. Då började alla att asskratta och sedan gick vi bara ut och avgjorde. Självklart kommer jag också euforin när vi vinner. Alla åker runt och bara skriker. Det vill jag gärna uppleva igen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0