Krönika: Sluta lipa gnagarsvin och kamma er på samma gång

"Per Forsberg - Djurgårdare"
 
 
Smack sa det i högra krysset bakom Daniel Larsson och 3-2 är ett faktum.
 
 
Det blev visst lite hätskt mot Viasats hockeys expertkommentator Per Forsberg i gårdagens sändning från Hovet där Djurgården sparkade AIKs lilla bak med 3-2. Vissa gnidare och gnällare, eller lipsillar vill göra görande att Per som rycktes med av en mäktig stämning på Hovet och skrek "JAAAAAA!" var partisk på Jens Jakobs läckra pärla i krysset till 3-2 i powerplay i den andra perioden.
 
Ehhh, VA?
 
Har ni inte följt sändningarna på Viasat eller CMore och lyssnat hur en engagerad och känslomässig kommentator låter?
 
Det handlar om att göra ett bra jobb och det är precis det Per gör, jag har sett och hört han kommentera i två år nu på Viasat och han gör ett förbaskat bra jobb, inget annat, han är inte djurgårdare så där med inte partisk. Jag älskar engagerade kommentatorer likt Per Forsberg, Niklas Holmgren, Tommy Åström, Lasse Granqvist, Åke Unger med flera.
 
min fundering:
Har ni aldrig hört LASSE GRANQVIST kommentera?
 
Några av kommentarerna på twitter under andra perioden igår:
- "Snälla @ViasatHockeySe kan ni ringa Per Forsberg i pausen och be honom att sköta sitt jobb. Det betyder att INTE jubla vid Dif-mål".
 
- "Okej @Viasasverige, funderar på att säga upp mitt abonnemang pga er Djurgårdskommentator i kvällens hockeyderby. Något färgad"
 
- "Så fruktansvärt oprofessionellt av @ViasatSportSE. Riktigt jävla lågvattenmärke"
 
 
 
 
Kom igen, jag förstår er besvikelse över förlusten mot storebror men ta nya tag istället.
 
 
 
 
Förresten....
 
Jag minns att just denne Forsberg lät likadant i en ennan match och där vi Djurgårdare drabbades men utan att ringa eller twitterbomba om att Per var partisk då:
Kvalserien 2012 och matchen Leksand-Djurgården när Jens Bergenström gjorde avgörande 2-0. Forsberg jublade likt igår men det var också att han rycktes med av att det var ett sånt avgörande mål, han skrek och gapade ikapp med publiken men inte anser jag han som Leksandssupporter för det?!
 
Kamma er.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0