Hockeyallsvenskan: Sista matchen innan OS-uppehållet - Full fart framåt!

Säsongen 2012/2013
Hockeyallsvenskan
Omgång 41
 
Matchen visas på Viaplay 18.55
 
 
 
 
 
Djurgårdens IF - Malmö Redhawk
Hovet 19.00
 
Sista hemmamatchen innan uppehållet, nu krämar vi på Djurgårn!
DIF tar emot Malmö ikväll, sista hemmamatchen på över två veckor. Det är full fart framåt som gäller och går man ut som man gjorde mot Troja i söndags så kommer Malmö förhoppningsvis får det ganska jobbigt i egen zon. Det gäller att vara noggrann i försvarsspelet, det förekom alldeles för mycket slarv mot Troja senast. Men jag är övertygad om att DIF spelar likt i söndags så har man god chans på tre poäng idag vilket skulle vara mer än välbehövligt.
 
Jag var på plats på Sunnerbohov i söndags och blev rätt paff hur offensivt hårt DIF gick direkt från första nedsläpp. Många gånger dessutom väldigt enkelt, Trojas försvar var klent och hade stora problem. DIF kontrollerade den matchen men slarvade bakåt tre gånger om då Troja fick göra sina mål. DIF var effektivt i powerplay och det vann matchen till slut för DIFs del. Kul att se DIF spela ut som man gjorde, men framförallt att man vågade och gick för seger i sextio minuter. Aggressivt framåt över hela banan gav äntligen frukt. Men sen ska sägas att Troja var riktigt dåliga, det var ett klent motstånd och jag tror Troja får det väldigt jobbigt i ett negativt kval. I bilen hem från Ljungby var det en skön känsla i kroppen, jag hade inte sett DIF spela live sen våren 2012 då man föll här i Kinnarps på straffar mot HV71. Det är alltid lika kul att se mitt DIF vinna.
 
Det återstår elva omgångar av hockeyallsvenskan och Djurgården får ta en match i taget. Det är viktigt att ta så många poäng som möjligt men att fokus bara är byte efter byte, en period i taget. Kom igen nu DJURGÅRDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0