Klasens klubba mot Kahnberg är oturligt.

 
 
Linus Klasen Luleå Hockey  vs Magnus Kahnberg Västra Frölunda Indians
 
Jag har tittat på sekvensen flera gånger nu och jag tycker det ser rätt oturligt ut. Klasen och Kahnberg i duell, Klasen trillar och håller klubban i båda händerna och trillar samtidigt som klubban träffar Kahnberg. Jag förstår helt Kahnbergs reaktion men det där är inte med meningen. Det är inte med avsikt och det syns tydligt på bilderna om man kollar mer än en gång. Klasen är inte ute efter Kahnberg även om de krokar ihop.
 
Det här fallet kan man likna lite med Nils Ekmans hugg på Jacob Silfverberg. Där hålls Ekmans klubba i och när han får loss den så ska han slita bort klubban ur greppet och i svingen träffar det Silfverberg. Det såg mycket värre ut än vad det var sen får alla ni Djurgårdshatare, Nils Ekman-hatare säga vad ni vill men det var inte meningen. Nisse ville loss där och det blev oturligt. Ekman fick sitt straff då och jag tror ändå inte att Klasen kommer få en så lång avstängning som Ekman fick för sitt yxhugg men man har ansvar för sin klubba men Klasen gör inte det med flit och är inte ute efter skada, kraften av slaget är inte för att skada.
 
Två matcher. Inte mer. Blir det mer är det tyvärr löjligt förstorat och överdrivet.
 
Bedöm det här rätt nu kära lotte..eller jag menar Disciplinnämnden. Ni har blandat och gett ur tombolan även denna säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0