Uppdaterad: Så här slutar Hockeyallsvenskan 2013/2014

Hockeyallsvenskan 2013/2014
 
1. Rögle BK
2. Västerås IK
3. Malmö Redhawks
4. Djurgårdens IF
5. BIK Karlskoga
6. Södertälje SK
7. Timrå IK
8. IK Oskarshamn
9. IF Björklöven
10. Almtuna IS
11. Karlskrona HK
12. IF Troja/Ljungby
13. Mora IK
14. Asplöven HC
 
Minsta krav för en "godkänd" säsong: Djurgården ska till playoff annars är det ett stort misslyckande. Om så sker så kan allt hända om allt bara stämmer och vi kan få en rolig säsong fram i vår.
 
Jag är som sagt ingen tippare, har jag någonsin tippat något rätt, ja kanske nån enstaka gång men årets allsvenska är nog den svåraste, det finns inget utpekat topplag, experterna sätter ändå Djurgården, Rögle och Västerås som stora favoriter i år men där håller jag inte med till fullo. DIF kan få ihop ett bra lag och gå dit vi drömmer och vill till men det kan också bli en ännu jobbigare säsong. Detta helt beroende på hur gruppen kommer arta sig och växa till sig under säsongen. Rögle och Västerås kommer ta direktplatserna till kvalserien men sen kan den tredje platsen bli öppen, där slåss flera lag, väldigt svårtippat men där kommer flera lag att slåss om den åtråvärda platsen: Malmö, DIF, SSK, Timrå och BIK. Timrå har inte mycket tro på sig efter sitt ekonomiska stålbad efter tappad elitserieplats och nedflyttning men jag tror att de kommer vara med och slåss däruppe ändå in i sluttampen.
 
I botten kring det negativa strecket är det inte många som tror på Troja eller Asplöven men jag tror även att Karlskrona, Almtuna, Mora och nykomlingen Björklöven kommer vara inblandade i den nedre delen av serien.

Kommentarer
Postat av: ew

du har placerat mora 2 gånger och karlskrona ingen

2013-09-12 @ 13:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0