Hockeytrean: DERBY - REVANSCH

Tekniska problem under dagen

Jag har tyvärr inte kunnat publicera som jag brukar under matchdagar för RSK och DIF. Men i förmiddags försvann stadsnätets internet och det var ett fel över hela södra sverige. Problemet var inte lagat förrän efter kl 20 nu ikväll så därför jag publicerar i efterhand ändå. Det är märkligt vad man blir handikappad när inte internet eller WiFi inte fungerar. Beklagar för alla er som troget läser här.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NÄSTA HEMMAMATCH:

   D   E   R   B    Y

Tisdag 5 november kl 19.00

Rydaholms SK - Ljungby HK

**************************************************

 
Säsongen 2013/2014
Divison 3 E Grundserie
Omgång 6
 
. . . . . VS . . . . .
 
Rydaholms SK - Skillingaryds IS
Talavidshallen 19.00
 
DERBY - REVANSCH
Det är dags för derby i Talavidshallen. Skillingaryd kommer på besök och det första jag känner är: REVANSCH! RSK torskade i seriepremiären då SIS vann matchen ganska komfortabelt då RSK inte alls kom igång förutom i slutperioden men då låg man under med 0-4. RSK har bara haft en vilodag sen segern mot Virserum i fredags en match man inte är speciellt nöjd med trots seger och tre poäng. Mot SIS ikväll måste RSK upp rejält om man ska försöka sno poäng av SIS.
 
Historiskt sett så har RSK och SIS turats om att att antingen vinna på varandras bortaplan eller hemmais. De senaste två åren så har lagen hållt sin hemmafördel men säsonger innan dess har det varit tvärtom. Lillebrorsan pratar om att han hatar åka till Movalla: "vi har så svårt att vinna där".
 
Ikväll hoppas jag på gruvlig revansch.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0