Hockeyallsvenskan: Djurgården i Småland.

Säsongen 2012/2013
Hockeyallsvenskan
Omgång 13
 
(Skärmdump från förra säsongen)
 
IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF
Sunnerbohov 19.00
 
Troja borta en mardröm för DIF.
Av rubriken att döma så är det ju så. Det blev ju idel förluster nere i Ljungby förra säsongen. DIF darrade båda gångerna nere på "Hovet" som de kallar det. I isladan i Ljungby är det svårt att åka ner och vinna i. I alla fall förr om åren, eller ja DIF föll ju där förra säsongen men jag menar en sådär 15 år tillbaka då Troja var det närmsta elithockey jag kunde komma eftersom det var fyra mil hemifrån. Då åkte man ju inte till Stockholm allt för ofta för att se Djurgården i Elitserien allt för ofta även om jag än drömmer om att kunna ha säsongskort och kunna se varenda hemmamatch på Hovet någon gång. Nåväl då där ikring 1997 så stod jag vid Sunnerbohovs sargkant iklädd Trojakläder hoppandes av glädje eller förtvivlan. Det jag minns starkast då är att Troja var ruggigt bra när de mötte elitserielag som Brynäs, Björklöven, AIK, Färjestad, Frölunda i kvalserien.
 
Det blev ett litet sidospår i dagens införinlägg men nu åter till dagens match. Idag år 2013 är Troja är inte vad de har varit och så gäller ju även Djurgården. Men förra säsongen var matcherna mot Troja lite av en mardröm för det spelade ingen roll hur än DIF försökte vinna matcherna så gick det bara inte. Troja hittade den lätta och enkla vägen och kunde besegra DIF. Båda mötena i Sunnerbohov slutade 2-1 i Trojafavör och DIF tog endast tre poäng på fyra matcher mot smålänningarna.
 
Ikväll är en svår match som alla andra men DIF måste bryta förbannelsen i Sunnerbohov. Jag vill se att DIF går ut och kör sitt spel från första nedsläpp. Noggrant försvarsspel och rakt spel framåt mot mål.
 
- Troja har inför kvällens match lånat in Malte Strömwall och Mikael Johansson från Växjö Lakers
 
- - Läs vad Elias Ekstrand, Trojakollen skriver inför kvällen här
 
KÄMPA DIF!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0