Dagens bild: Konstarerar att SHL/Elitserien är oförutsägbar och jämn

PRECIS SOM DEN SKA VARA!
 
Tabellen efter 17 omgångar. (Skärmdump från CSports.se)
 
- Räck upp handen alla som tippat Färjestad och HV71 på Kvalserieplats!?
 
Inte jag, inte en chans men serien i år har bjudit på massor av överraskningar. Dessutom gillar jag att både Örebro och Leksand tagit försig och tagit några treor och inte ligger elva respektive tolva.
 
Åter till att HV och FBK ligger på kvalplats är ändå märkligt. Fast om man tittar på pappret så kanske inte båda lagen har ett topplag på pappret samt att båda lagen tappat bra spelare men inte ersatt med likvärdiga.
 
Skellefteå är överläget i årets SHL. Frågan är vilket lag som kan utmana.
 
Luleå är närmsta utmanare men de har en bit kvar.
 
- Växjö startade väldigt blekt men har övertygat och är trea i serien. En överraskning!
- - Modo trodde jag inte på när serien började och de motsvarade mina förväntningar fram till för fem-sex matcher sedan då de började vinna. Nu går de som tåget.
 
Linköping, Frölunda och Brynäs är ganska stabila lag där LHC sticker ut med sin vassa första femma som öst in poäng utom de två-tre sista omgångarna.
 
AIK går inte vidare bra denna säsongen..heller..och är alldeles för ojämnt men åt det sämre hållet tyvärr. Jag tror de kommer få jobbigt att undvika plats 11 eller sämre. Finns inget som talar för dem.
 
....men HV71 och Färjestad. Ja jag vet faktiskt inte hur det kommer sluta men båda lagen har det svårt och det har börjat sätta sig i skallarna vilket gör att det syns i spelet. HV darrar och FBK känns märkligt bleka i match efter match.
 
Kommer HV och FBK spela Kvalserien då?: Mitt svar är ett klart och blankt NEJ! Det händer inte. Så är det bara.
 
 
 
Årets SHL har börjat överraskande minst sagt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0