Mardrömmen i Sävsjö - storförlust mot storfavoriten.

NÄSTA HEMMAMATCH i Talavidshallen:

 

DERBY - DERBY - DERBY - DERBY

 

Tisdag 5 november kl 19.00 OBS!

Rydaholms SK - Ljungby HK

**************************************************

 
Säsongen 2013/2014
Divison 3 E Grundserie
Omgång 8
 
. . . . . VS . . . . . .
 
 HA74 - Rydaholms SK 13 - 2
3-0, 4-0, 6-2
Skott: 70-18 (24-6 22-4 24-8)
Mål:RSK: Nicklas Johansson och Anton Yngwe.
 
Överkörda av HA74 - 13-2(!)
Nej som ni redan läst eller kanske redan vet så förlorade RSK stort. Eller man blev rättare sagt krossade av hemmalaget och seriesuveränerna HA74. Matchen rann iväg redan i den första perioden. Hemmalaget gjorde två snabba mitt i perioden och i samband med det så får RSK ett omdiskuterat och väldigt konstigt matchstraff. Domaren eller ja han med huvuddomartröjan Viktor Fogelin uppmärksammar och tycker sig se att en RSK-spelare slår på en domare för att komma loss vilket inte var fallet. Men domaren är säker på sin sak och det blir förstås vilda protester av förklarliga skäl. Protesterna leder i stället till avvisad av banan och ut i duschen med en Matchpenalty. Jag vet inte men det känns inte rätt. Domarnivån i hockeytrean är inte bra. Det vore faktiskt roligt och säga att man sett en bra domare som leder matcherna i denna serien men det är beklagligt. Nu kommer spelaren i fråga vara avstängd i väntan på dom. Jag tycker det är så fel. Domarna måste ju sätta nivån men samtidigt ha lite känsla i matcherna. Smålands domarkår har massor att jobba med och verkligen se till att det är domare med koll som man sätter på två orangea streck. Det är för bedrövlig nivå på dem som håller till i matcherna i 3E.
 
Efter matchstraffet så var det precis som all energi försvann för RSKarna och det blev aldrig någon match. Det sved rejält att sitta och följa matchen via liverapporteringen och man lever med laget därhemma så därför blir inbland mina skriftliga referat därefter men jag kan inte släppa det, jag lever med för mycket.
 
Det som oroar mig även om man möter ett topplag är att man släpper in 13 mål. Det är kanske lätt att säga men man möter ett riktigt bra lag men ändå, släppa in tretton mål är mycket och ser inte bra ut. Jag hoppades att sådana dippar var förbi. Laget vek i stort sett ner sig och orkade aldrig bemästra HA som trummade och trummade och spelade ut totalt. 70 skott varav 13 gick in bakom Emil i RSK-kassen som ändå räddade 57 skott hyfsat svettig afton.
Det enda positiva är väl att man lyckades göra två tröstmål i den sista perioden.
 
Jag vill dock klargöra att trots att inlägget innehåller många rader om matchstraffet i första perioden av matchen så var ju inte det huvudorsaken till att RSKarna förlorade men det satte en viss prägel på matchen på ett väldigt negativt sätt.
 
* Det återstår sju matcher av grundserien och det är ju ingen hemlighet att HA74 kommer ta hem den här serien med kraftig marginal
 
** Den här matchen är glömd. För längesen.
 
*** Lördagsmatchen glömd - Rejäl revanschlust inför morgondagens match!
Jag hoppas att förlusten i lördags inte sätter för hårda spår i själförtroendet på laget och att man redan glömt lördagsmatchen i bussen hem från Sävsjö. Jag frågade lillebrorsan om hur matchen var och det enda han sa var: "Jag vill inte prata om matchen, inte ett ord". Jag hoppas och tror att man är rejält revanschsugna imorgon hemma i derbyt mot Ljungby HK.
 
Nya tag och åter till grunderna boys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0