Hockeyallsvenskan: Omstart efter uppehållet.

Säsongen 2012/2013
Hockeyallsvenskan
Omgång 17
 
 
Djurgårdens IF - Almtuna IS
Hovet 19.00
 
Omstart - Full fart från start
Äntligen är alla tillbaka efter landslagsuppehållet och riktig hockey igen. Jag är lika negativ varje gång det kommer ett uppehåll i seriespelet. Jag anser att de här kalkonturneringarna måste ändras eller upphöra. Man måste jobba fram ett annat alternativ för landslaget för att till de här turneringarna så kan aldrig Mårts ställa bästa lag ändå. Tio återbud till Karjala Cup, det är för dåligt. Nåväl ikväll är det riktig hockey igen och DIF spelar hemma mot Almtuna IS med Ragge och Niklas Eriksson i båset. Det är omstart av serien och lagen har haft uppehåll i tio dagar sen senaste matchen. Det är alltid svårt att starta om efter ett uppehåll men hoppas att DIF är redo när väl pucken släpps. DIF avslutade bra med seger mot Malmö senast och klev då upp på den sista och tredje direktplatsen. Det kommer krävas att laget spelar på topp nu för att hålla sig kvar ovanför det där livsviktiga strecket för att i vår sedan spela kvalserien till Elitserien igen. Vägen dit är oändligt lång men med små steg på vägen så kan det bli en bra avslutning på denna säsongen.
 
Ikväll hoppas jag att man startar bra och tar ytterligare en seger efter bra spel.
Petr Kalus lämnade laget efter två matcher pga familjeskäl men jag ser inte det som något orosmoment trots allt.
 
Dessutom f..... vad jag önskar att DIF kunde ha sin egen tv-produktion eller fick Viasat att alltid visa alla matcher eller DIFs matcher. Att inte ens matchen går på kalkon-via mobil sändning-S24 eller Viaplay är pinsamt. Man vill ju se alla DIFs matcher!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0