Dagens bild: Spela hockey svenskj*vlar!

 
"Det är inte bara ett vackert mål, utan över huvud taget ett vackert ögonblick när det händer och mina stelfrusna tår tinar för en stund. Den unge debutanten med gallret jublar och jag sneglar ner på målskyttens stolte fader där han sitter bakom mikrofonen i speakerbåset.
 
”Rydaholms SK kvitterar till 2-2 genom nummer 94 - Philip Haglund.”
 
När jag står där och drömmer mig tillbaka till mig eget debutmål i den där röda RSK-tröjan slår det mig att jag är väldigt avundsjuk på Philip som får spela ishockey. Vi är alldeles för få som får det i Sverige."
Citat ur krönikan "Spela hockey Svensj*vlar" på Hockeysverige.se
 
Vill ni läsa hela krönikan så kan ni läsa den här
 
Fotnot: Jag tror dock att när Peter gjorde sitt debutmål i RSK var tröjan grön och vit någon gång under tonårstiden. Rätta mig om jag har fel Peter?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0