Hockey-VM: Semifinalklart mot FINLAND!

 
Vilken match det blev ändå, Fredrik "Myggan" Pettersson krutar in ett hederligt slagskott bakom Kanadas målvakt och smack sa det. Mål och sen räddade matchens bästa spelare: Jhonas Enroth. Vilken match han gör, där har vi vår nästa storkeeper om han bara får en rejäl chans därborta.
 
Fortfarande ändå sjukt irriterad över Alexander Edlers matchstraff?. Det är en regel hit och dit men fy in i hälsingland vad arg jag blev för jag visste att domarna skulle fega ur och ge ett matchstraff. Det gäller och ha lite känsla där även om det blir skada. Usch så vansinnigt aggressiv jag blir av den händelsen och domarnas nivå där. För var så säkra att hade det drabbat oss så hade vi SKRIKIT HÖGT efter ett matchstraff men Kanada hade fått max en tvåa.
 
..hade vi förlorat matchen är tyvärr matchstraffet som satt hårdast på näthinnan så tack Freddan och tack Enroth.
 
Sa jag att domaren var finsk.
 
Nu firar vi några minuter till sen är det full fokus mot lördag eftermiddag och match mot våra ärkerivaler - Lillebror Finland. Vi har en revansch att utkräva men den matchen är än svårare än idag. Finnarna har fått upp farten och formen.
 
Nu laddar vi om. Lördag, Globen i Stockholm - Pucken släpps 15.00!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0