Krönika: Fredagstankar

RSK förlorade igår i första kvalmatchen hemma mot Sölvesborg. Det var väl inte helt oväntat men RSK gjorde det bra och var med i matchen fram till utvisningarna som avgjorde matchen. Dessutom klev både Jake och Lillis av vilket gjorde att rutin och tyngd försvann lite i laget men all heder att man gjorde två snabba i slutet och vann perioden. RSK hade nog knipit en poäng om man bara hade haft fullt manskap. Det är sent på säsongen och laget har tyvärr många skador som håller några spelare borta, en hel femma som hade behövts nu saknas.
 
Det är bara att slicka såren och ladda om för söndagens drabbning i Åseda
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 
Desto mer glädjande just igår att mitt Djurgården vann och det gladde mig då mitt RSK förlorade. Men DIF gjorde bara det som förväntades. DIF ska slå Karlskrona. Alltid men tyvärr har vi skämt ut oss därnere i Telenor Arena under säsongen och förlorat. Nu avslutar man i Arena Polarica på lördag och vinst där samtidigt som Västerås, Karlskoga och Örebro tappar poäng så kan det bli en rafflande lördag. Dock tror jag att DIF blir femma och
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 
Veckans stolpskott - Leksand har sjunkt till botten i mina ögon.
Går oavkortat till Leksands IF som mer eller mindre....lagt sig..eller rejält misslyckats (tolkningsfråga) i tva raka matcher och förlorat. Det verkar som att LIF gjort allt för lagen som jagar dem ska få ett helsike men samtidigt hjälp. Irritationen över det är påtaglig från min sida. Så dåligt enligt min mening och självklart sticker det enormt i ögonen då DIF är mitt i skiten och alla lag före och efter just DIF fått hjälp av Leksand med poäng. Fantastiskt irriterande måste jag säga och det lilla jag alltid tyckt bra om Leksand har totalt övergått i att ogilla dalalaget. Då LIF har valt en väg att ladda för kvalserien så hoppas jag att det fortsätter så när de sen ska trycka på knappen och börja spela igen för att försöka nå Elitserien. Då hoppas jag att deras veka avslutning i Allsvenskan slår dem i ett järngrepp och så rullar ännu ett återtåg rätt ner i plurret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0