Hockeyallsvenskan: DIF hamnade i Playoff - Stentufft.

Jag är ganska besviken. Dagens resultat i hockeyallsvenskan och Elitserien gick inte alls som jag ville eller önskade för den delen.
 
DIF hamnade bara i playoff, men efter hur säsongen varit är det banne mig bonus sett till starten men å andra sidan så spelade man upp sig och var ett topplag i slutet på serien, skilda världar.............och får möta Örebro, Karlskoga och Oskarshamn och sanna mina ord så kan det gå precis hur som helst. Jag tror nog åt ett håll men som sagt. Jag tror ändå att jag inte tror någonting.
 
Men tänk efter ett tag. Vi tar det från oktober och in i november. Då var DIF tionde lag i allsvenskan och funderingar på negativt kval och allt möjligt deppigt fanns i skallen då. Sen bytte Challe båset mot kontoret och vi fick en liten positiv effekt och sakta började man att prestera och framförallt VINNA. Sakta men säkert så fick jag en positiv känsla och HOPP för DIF Hockey igen. Jag började faktiskt tro på mirakel!..att kanske DIF skulle kunna sno tredje och sista direktplatsen till Kvalserien men den drömmen dog för ett par veckor sen när man föll mot Leksand. Ett LIF som förövrigt la sig i de följande två matcherna och pajade för DIF ännu mer men det är en annan historia.
 
Noterbart är att DIF spelade 11 oavgjorda och förlorade åtta av dem tre i sudden och fem på straffar. Tänk tre-fyra segrar där så hade vi vart ett topp-3-lag. Så små marginaler som nu svider lite extra när vi vet hur det slutade.
 
Efter Leksandsmatchen har allt det där man byggt upp lite raserats och satt på skallarna på spelarna gissar jag. Eller åtminstone så ser inte DIF självsäkra ut längre. Man har tappat geisten och förlusterna mot Örebro och idag Asplöven är inte bra. Det är ganska dåligt av ett lag som tänkte sig att ta sig uppp på direktplats. DIF har inte repat sig nu sen dess och att man slog Karlskrona berodde på dåligt motstånd och att DIF spelade hemma. Man gjorde vad man skulle men inte ett dyft mer. och det
 
 Tre förluster på de sista fyra matcherna av Hockeyallsvenskan är inte optimalt att kliva in i en stenhård playoffserie.
 
____________________________________________________________________
 
Medelmåttiga Västerås är klart för Kvalserien. På riktigt, hur i hela....gick det till. Känns inte rätt. Inte alls.
____________________________________________________________________
 
I S K A L L T
Brynäs gick till slutspel trots allt. De har inte där att göra så jag hoppas att de åker i fyra raka. Skellefteå lär välja dom och göra det kort med dem ska ni se. Det hade blivit betydligt mer röj om AIK petat ner svenska mästarna. Det rör alltid om lite extra när ett stockholmslag är med i slutspel och sen får ni säga vad ni vill men så är det. De berör. Punkt.
 
Rögle ska ner i Hockeyallsvenskan. Jag såg dem idag mot HV71 och det blev Rögles 33:e förlust. HV åkte på en skridsko mest hela matchen och vann ändå utan att förta sig. Klasskillnad trots en usel insats av HV71. Det säger en del hur kassa Rögle är tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0