Krönika: Endast 5097 personer ville se "Tre Kronor" ikväll. Jag förstår dem.

Jag ogillar dessa kalkonturneringar starkt.
Det är så vansinnigt tråkigt nu under elva långa dagar när det inte är varken Elitserien eller Allsvenskan.
 
Usch så tråkigt.
 
Jag satt och såg tredje perioden ikväll och vilket sömnpiller det var. Ingen aggressivitet och inget go alls och Tjeckien får segern av Tre Kronor. Man bjuder på två mål men mäktar inte med några vassa chanser framåt. Det är för dåligt när vi snackar landslag och Tre Kronor. Men å andra sidan är det inget landslag. Det är så konstiga uttagningar och spelare i landslaget som är med. Problemen som började för några år sedan fortsätter d v s att spelare som tas ut inte tackar ja och sen tar man ut några som verkar hyfsade. Men många gånger så är det inga landslagsspelare, eller spelare som aldrig ens skulle vara på tal inför ett VM eller OS. Det är där Sverige förlorar dessa meningslösa obetydliga turneringar gång efter gång.
 
Fem av sju matcher har man förlorat i år - Uruselt. Det räcker så.
 
Dessutom stod Pär Mårts och var halvsur i direktsändning efter matchen där experter Södergren och Jihde la fram konstruktiv kritik. Mårts bara kastade ifrån sig och försökte bara förklara bort sig. Jag hoppas att han bara var förbannad för att de förlorade.
 
- - - - -
 
Tre dagar till DIF Hockey spelar igen. Då börjar nervositeten och kampen igen och det hela ska avgöras. DIF är ändå med i racet i teorin.
 
- - - - -
 
MEN desto roligare är det i hockeytrean där mitt RSK fortfarande är med i kampen om en kvalplats. De har allt i egna händer och ny seriefinal på söndag mot Skillingaryds IS.
 
RSK leder endast på bättre målskillnad så det är oerhört små marginaler som kommer avgöra men det finns bara en väg att gå:
 
- ATT VINNA !-
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0