Krönika: Två matcher två segrar..av Djurgården! - Jag har missat båda.

 
Västerås - Djurgården 0 - 5
 
Djurgården - Oskarshamn 3 - 0
 
Två raka segrar efter en väldigt tung tid resultat och spelmässigt för DIF Hockey. Dessutom så har jag missat båda matcherna, eller ja missat att se dem. Två missade tillfällen och två raka DIF-segrar.
 
Det roliga är att när jag senast bänkade mig så förlorade dom naturligtvis. Malmö borta där man tappade fyra mål på åtta minuter. Fruktansvärt tungt att se då.
 
Desto gladare ikväll när jag kom hem efter dubbla hockeyträningar, tre timmar på is, helt underbart för det andra att vara tillbaka med ett lag med pojkar som brinner för hockey och med stora framtidsutsikter. Men som sagt oerhört glad att se DIF ta tre poäng och göra en bra match i tre perioder. Ikväll kämpar man hela vägen in i kaklet. Jag ska erkänna att jag blev rejält förvånad men lika stort glad när jag läste 0-5 via målservicen i telefonen.
 
Perfekt avslutning innan juluppehållet med två raka trepoängare för DIF Hockey. Jag hoppas att det gav Zabel och laget lite arbetsro för att orka bygga upp själförtroende hos spelarna till avslutningen efter juluppehållet.
 
Återigen så har lite hopp tänts inför de 22 avslutande men ack så avgörande matcherna i årets hockeyallsvenska.
 
Nu tar vi lite juluppehåll med DIF.
 
Vila. Ladda om. Tagga. Kämpa Djurgården!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0