SM-finalen 2012/2013: Luleå tar det här

 
Elitserien i ishockey
Säsongen 2012/2013
SM-final
 
Slaget om Norrland
. . VS . .
 
 
Skellefteå  AIK   -   Luleå  Hockey 
 
Årets SM-final blev ju ett hett norrlandsderby och en historisk final då det är två lag från norra hockeysverige som gör upp. Hett, hårt och tufft, jag vet faktiskt inte men det är svårt att känna dragningskraften att kolla och följa finalen på samma sätt som om det hade vart lag här nerifrån dessa trakterna. Men jag tror ändå att det kan bli en intressant final. Skellefteå är skyhöga favoriter och Luleå kan slå från underläge. Dock har Luleå imponerat mer på mig i slutspelet än SAIK, Luleå har spelat en offensiv och röjig hockey på vägen fram till finalen. SAIK däremot har tuffat på från första början så de har förväntningar att bara göra det de ska och vinna det där guldet nu. Det kan tala för Luleå samtidigt som allt bara funkar för SAIK. Men jag tror nog lite på Luleå ändå. Säg vad ni vill men det skulle nog vara lite roligare och mer överraskande om Luleå tog hem det här.
 
Björnarna från Luleå var ju i final senast 1997 och torskade då mot Färjestad. Skellefteå däremot gör sin tredje raka final och det kan ju vara dags för tredje finalen gillt...
 
Jag tror banne mig Luleå vinner guldet och det efter 2-4 i matcher mot storfavoriten Skellefteå.
 
Vansinne eller en fräck tippning? Om tiotalet dagar så vet vi.

Kommentarer
Postat av: Nisse B

Visst kan Luleå ta hem den här matchserien, men då gäller det att fler i Luleå, än bara Gustafsson, börjar spela hockey. Just nu ser det ut som om dom ägnar sig åt någon form av amerikansk fotboll på is.

2013-04-14 @ 00:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0