Torsk mot Oskarshamn på hemmais. Helt otroligt.

Usch DIF står kvar på ruta ett
DIF torskar mot Oskarshamn. Känslan när jag läste det satte ju rubriken på detta inlägg. Var på väg hem från jobbet efter härliga tretton timmar där och knapprade in på texttv. 0-3. Va? 0-3. Kom hem och koncentrerade mig på att laga mat o käka istället för att följa matchen.
 
DIF har 12 spelare från förra säsongen med rutin. Fast idag spelar det ingen som helst roll när man ser resultatet och framförallt tabellplaceringen: NIA, två placeringar under playoffstrecket. Det är för dåligt. Riktigt uselt.
 
En sak är säker. DIF är på samma ruta som när man åkte ur kvalserien. Man är livrädda att torska och man spelar darrigt och osäkert under många stunder av matcherna. Det började redan för ett par matcher när man tappade ledningar i matcherna och man såg hur oron för att göra misstag lyste igenom. Jag menar förlust mot Oskarshamn och Troja är helt under isen. Så är det bara.
 
Tro dessutom inte att Douglas Murray och Patric Hörnqvist kliver in som några frälsare i laget. DIF Hockey måste komma minst sjua för att säsongen inte ska ta slut. Just nu tror jag DIF kommer få ett rent ....... för att nå dit.
 
Tung kväll.

Kommentarer
Postat av: Martina

Men Martin varför kommenterar du inte matchen mot Mora?? Jag tog hand om din fanskompisar, tyvärr kunde dem bara en sång och det va"i wanna go home" och slå sönder ett bord(det va bara ett bord som inte tåldes att slå på) Vi hade ialla fall trevligt med fansen ända fram till 3 perioden sen åkte nog dem hem ;)

Bättre lycka nästa gång

2012-09-26 @ 13:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0