Hockeyallsvenskan: Tre dagar kvar - Tiden räcker inte till....

Hej alla mina hockeybloggsälskare! Ni tappra stackare som gått in här varje dag den senaste tiden för att se om jag skrivit eller lagt ut nåt nytt att läsa. Sanningen är den att jag har fått heltidsjobb sen en månad tillbaka så när man väl kommer hem ibland efter diverse planeringar, kurser och möten så är klockan sent så det är bara att laga mat, äta och gå och lägga sig. Det är en liten omställning för min del helt klart, det var några år sedan men det är gott med jobb. Man måste vara tacksam för ett jobb idag.

 
På torsdag drar i alla fall äntligen hockeyn igång på fullaste allvar när både elitserien och allsvenskan drar igång. Jag har längtat hela sommaren trots att vi eller mitt Djurgården trillade ur. För jag är säker på att DIF är ordentligt revanschsuget. Dock kommer DIF vara ett jagat lag, alla! precis alla kommer vilja slå Djurgården denna säsongen. Jag tror och hoppas att Djurgården kommer dra stor fördel framförallt på hemmaplan, på Hovet där Järnkaminerna kommer ge absolut allt i alla hemmamatcher för att höja sitt lag. Det kommer bli tufft att komma till Hovet så är det bara. Men sen ska man vara väl medveten om att DIF inte kommer vinna varje match och att svackor kommer komma, att t.ex förlora mot Troja borta eller Asplöven och Tingsryd och de andra bonnalagen. Men då gäller det att vara ödmjuk och utgå från grunderna och spela sitt spel, tro på vad man gör i match efter match.
 
Tre dagar kvar.
 
LADDA - TAGGA - DJURGÅRDEN HOCKEY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0