Måndagsfunderingar: Dåliga uppslutning - Uppgivet?

Avgörandets vecka för DIF Hockey.
Imorgon är matchen med stort M. Det är matchen som avgör om DIF Hockey kommer ha kvar chans till Elitserien eller om man ska komma för långt efter och trilla ner i Allsvenskan 2012/2013. Matchen mot Timrå imorgon är klubbens viktigaste sen 1982. DIF har inte råd att tappa en pinne ens imorgon. Ska DIF kunna hoppas på Elitseriespel och kunna ha det i egna händer så måste man vinna imorgon och de återstående fyra matcherna med. DIF har satt sig i skiten efter tre förluster på fem matcher i denna kvalserie.

Jag läste precis i detta nu att en tredje bortaresa med Järnkaminerna har blivit inställd på grund av FÖR DÅLIGT INTRESSE. Vad är det som händer, det var dödstyst långa stunder på Hovet senast mot just Timrå där deras klack på cirka 50 personer ägde Hovet. Då har det banne mig gått långt. Inga bortafans ska komma till Hovet och regera

Att någonting inte är som det ska har jag bloggat om i stort sett hela säsongen men det verkar ju ha spridit sig upp på läktarna bland supportrarna med. Och det är inte konstigt för de står där i match efter match och skapar magi på Hovet men får inte så mycket tillbaka. Det är en tung säsong för alla Djurgårdare inget snack om saken. Men när nu en tredje bortaresa på kort tid ställs in när det som mest behövs supportrar på plats på bortaplan så är intresset iskallt. Det är inte bra. Dessutom så snackades det om hur JK tystnade på hemmaplan senast mot Timrå. Jag förstår i och för sig besvikelsen att fansen står där i match efter match men inte får så mycket tillbaka. Förstår deras frustration fullständigt men hur besvikna de än är. Det är jag med men kan inte vara på plats men det är fem matcher kvar av Kvalserien. Just nu spelar DIF Hockey allsvensk hockey nästa säsong enligt tabellen och som DIF presterar

Alltid Oavsett eller? är det så att vissa har gett upp DIF Hockey bara för att det går bedrövligt dåligt??

Det är fem matche kvar och det enda vi kan göra, eller ska göra är att heja stötta och visa vår support ända in i kaklet. Lördagen den sjunde april kan bli ett historiskt datum på både gott och ont. Vi måste kämpa så länge det finns en chans och även om jag själv är den störste pessimisten så slutas jag inte hoppas eller tro på mitt DIF HOCKEY! Vi ska spela i Elitserien, inget annat räknas och vi har fem matcher kvar. Det är små marginaler som måste vändas


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



och en annan sak...





Jag fullständigt skiter i fotbollen
en månad till minst för att det är FÖR TIDIGT!!
För egen del så ignorerar jag fullständigt fotbollen tills sista pucken är släppt. Det verkar tydligen vara en hype att se en träningsmatch på en grusplan i februari eller att den till och med ska streamas en .

Seriöst vad är det för idioti?

Fotbollen har drabbats av nåt sjukt för de senaste tre åren så har man börjat i sista helgen i mars?
Varför?
Det börjar en månad för tidigt i Sverige om ni frågar mig. Det är bara vansinne att börja innan ens gräsmattan ha börjat gro. TV-bilderna visar ju bara bruna lervällingar där matcherna spelas och spelarna har både mössa och vantar på sig.

Vansinne.

Varför sån brådska? Jag menar spelschemat i svensk elitfotboll är ett skämt. De spelar bara EN MATCH I VECKAN? ibland kan det gå upp till åtta-nio dagar innan det är match igen. Det är ett konstigt spelschema i Allsvenskan minst sagt.

De ska spela åtminstone två omgångar i veckan så det blir lite kontinuitet i det hela. Det är för mesigt. Svenska fotbollsallsvenskan håller ju bevisligen alldeles för dålig nivå och att spela de stora cuperna mot de stora lagen är ju bara att glömma. Det finns inget lag som hade klarat sig med livet i behåll i en CL-grupp. Det är mesigt. Lamt. Svensk fotboll har inte en suck mot de stora ligorna i Europa och det märks ju när det närmar sig Champions Leaguekval.

Jag kanske är mest bitter att den tråkigaste tiden på året närmar sig nu.
Fotbollsäsongen
.
......0-0, 90 minuter, spela hem, rulla i sidled, en långboll....på någon som inte kan ta emot bollen. offside.......närkamp, spelaren bröt både ryggen och benet ser det ut som till en början. Tre minuter senare slår han frisparken tre meter över....kanske att man till och med får se två mål ibland om solen skiner.

Dock så går sommaren fort när den väl är här och sen kommer hösten och mörkret igen. Fast denna gången kanske en väldigt annorlunda vinter väntar nu när det inte ser ut att gå DIF Hockeys väg.

Jag längtar inte till hösten lika mycket som jag brukar just nu.

Kommentarer
Postat av: Fredrick B

Djurgården har ju från leksands matchen och framåt spelat ganska bra, man har haft marginalerna mot sig men man kommer inte ifrån att det varit en hel del slarv också. Sen län man diskutera domarnas ojämna bedömningar, Örebro-Djurgården domarna dömer slashing på D Tjärnqvist när han vid sargen när han slår ner och låser klubba, Daniels klubba går ab 2min slashing. Timrå spelare för exakt samma sak två meter från domaren igen utvisning! Jaha får man göra så nu?? För att inte prata om iceing regeln! Suck säger jag bara.

2012-03-26 @ 15:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0