Grattis Timrå till elitserieplatsen. DIF Hockey trillade idag ur Elitserien på allvar.

************************************************************************

Säsongen 2011/2012

************************************************************************

Kvalserien 2012

Omgång 6

************************************************************************



Timrå IK - Djurgårdens IF 3-2
0-0, 2-2, 1-0
Skott: 23-36 (6-9, 9-21, 8-6)
Mål:TIK: Matt Robinson 2 och Martin Röymark
Mål:DIF: Jimmie Ölvestad & Christian Eklund.
Publik:

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle skriva det här men här kommer detta overkliga.



Djurgården Hockey, mesta mästarna och Stockholms stolthet med sexton SM-guld har idag den 27 mars 2012 trillat ur Elitserien och rätt ner i Hockeyallsvenskan. Detta efter förlust i en match som man inte på några villkor fick förlora.




och.....



.......det kan vi tacka backen (klanten i atlanten) Kyle Klubertanz som gjort massor av misstag denna säsongen som gett baklängesmål och förluster gör det igen. Han sänker laget, klubben och föreningen rätt ner i andra divisionen i svensk elithockey. Jag hoppas att DIF sparkar honom från laget. Han ska inte bära en Djurgårdströja nästa säsong.

Jag är så vansinngt besviken och uppriktigt ledsen för hur säsongen har gått för DIF Hockey och hur illa den säsongen slutade. Jag orkar inte skriva mer om det här. Det kommer ta ett väldigt långt tag innan jag kommer över det här.


(DIF är sex poäng efter och måste vinna fyra raka samtidigt som Rögle måste förlora) Det finns inte men det förstod ni redan)

Kommentarer
Postat av: robban

Klubertanz måste fan vara seriens sämsta back. -60 mål . sedan säger jag bara: AVGÅ BAJEN-JANNE!!!!

2012-03-28 @ 00:02:25
Postat av: robban

Sjukt hur vår förening har förstörts. blir så fruktansvärt ledsen inte en jävel e värd att bära tröjan!

2012-03-28 @ 00:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0