Mitt i semestern: Det närmar sig allt mer, ispremiärerna avlöser varandra

Det närmar sig säsong. Så himla gött!
Idag klev AIK på is och spelar match det första man gör (två ispass innan bara) mot Gotland Finest, ett hopplock av gotländska stjärnor där Brynäs guldmedaljör Johan Larsson sticker ut. Dessutom är Telenor Arena i Karlskrona just i detta nu knökfull med folk som ska se lagets första ispass inför den kommande hockeyallsvenska säsongen. Själv har jag sån ishallsabstinens så på onsdag beger jag mig till Kinnarps Arena för att se HV kliva på. Det är lite långt att åka till huvudstaden för att se mitt älskade DIF gå på tyvärr så i brist på annat.

Det kommer att svida rejält att se både Mackan Nilson och Gustaf Wesslau i den blåa HV-tröjan. Fast det är bara att inse och se framåt, det som hände förra säsongen kommer man aldrig att glömma men det är heller inget man vill återminnas i första taget. Nu gäller det att styra kosan uppåt igen för Djurgården Hockey ska tillbaka, det finns inget annat. Det är nog bland det svåraste man kan göra efter att ha trillat ur. Att studsa tillbaka och sedan


Ispremiärer denna vecka

Brynäs          Måndag 30 juli

Färjestad          Måndag 30 juli


Djurgårdens IF          Onsdag 1 augusti, förmiddag


Timrå IK          Onsdag 1 augusti kl 18.30

HV71          Onsdag 1 augusti kl. 10.00

Linköpings HC         Onsdag 1 augusti

Luleå Hockey         Onsdag 1 augusti

Modo Hockey          Lördag 4 augusti  kl 14.00

Växjö Lakers          Lördag 4 augusti

Nästa vecka
Frölunda Indians
Måndag 6 augusti

Rögle BK         Måndag 6 augusti

Skellefteå AIK        Tisdag 7 augusti


Äntligen börjar det så sakteliga och snart i full gång. Skönt att det återgår till det normala igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0