Krisen allt djupare för DIF: Förlusterna rullar in en efter en...

Elitserien 2011/2012
Omgång 43



#41. Gustaf Wesslau är den enda spelare som förtjänar godkänt återigen. Utan honom hade DIF haft Timrå före sig i tabellen, var så säker.

Färjestads BK - Djurgårdens IF
0-0, 1-0, 0-0
Skott: 35-24
DIF mållöst - pinsamt

Förlusterna blir bara tyngre och tyngre
Det var ett blekt DIF som fick vända hem från Karlstad efter ännu en förlust, den sextonde i ordningen och fler lär det bli. Men ska man vara ärlig så var det egentligen en väntad förlust, för ingenting, jag säger absolut ingenting talar för något DIF-mirakel ännu. Visst jag tror och hoppas på en vändning av det här negativa och dålig spelet. Men det är ingenting som talar för det. Visserligen förlorar DIF med 1-0, fotbollssiffror. FBK vinner skotten klart och man var det bättre laget sett över hela matchen. DIF är stabilt, riktigt stabilt men på en riktigt dålig nivå. Hur man än försöker så går det inte nu, det låser sig totalt. DIF får inte igång någonting som kan liknas vid ett bra stabilt spel. Det blev en svidande förlust med ett ynka mål, DIF går mållöst ifrån matchen vilket heller inte är bra.

DIF har nu tre matcher kvar till uppehållet för Oddset Hockey Games. Sexpoängsmatch i Örnsköldsvik mot Modo imorgon och sen väntar topplagen Brynäs och HV71 på hemmais. Om DIF fortfarande tänker sig slutspel så måste man vinna alla tre matcherna för att ens kunna tänka i de banorna och skaffa sig en något lugnare situation inför avgörandet. Personligen tror jag att DIF kommer få slåss för sin elitserieexistens..och någonstans hoppas jag med det uttalandet att jag kommer få äta upp det bittert för att jag hade så fruktansvärt fel efter serien är slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0