Jag tar fullständigt avstånd från tråkigheter som drabbar DIF




Med anledning av stökigheterna i Globen på läktarna med DIF-supportrar och för alla andra gånger det har skett så vill jag bara klargöra en sak ordentligt

***
Jag vill bara påpeka och göra helt klart att jag tar fullständigt avstånd från det tråkiga som händer i Globen så att matchen försenas med supportrar som förstör.



Polisen, säkerhetsvakter och publikvärdar har all rätt att avisa supportrar som stör ordningen eller OM DET FINNS EN uppenbar ANLEDNING ska sägas, det är inget att snacka om i övrigt. (Dock finns det nog en hel del frågetecken som måste redas ut när det gäller vissa ingripanden)

*** Därmed vill jag slippa höra att jag är en j*vla djurgårdare - ni bara förstör, j*vla stockholmspack bla..bla...bla... alltså inte bli dragen över en kam med alla andra s.k Djurgårdare eller vi som älskar DIF helt enkelt.

- Jag håller på Djurgårdens IF och min tanke och mening med det är att stödja och heja på dem, allt för att de ska vinna på planen. INGENTING ANNAT!!

Som sagt återigen då: Jag är inte en av dem. Jag har aldrig deltagit i något strul när jag är på DIF-match utan jag är endast bara där för att se mitt älskade favoritlag vinna. Jag tycker det är festligt att gå på DIF-match och kan ibland ladda upp med ett besök på en samling men även om druckit en cider eller två så finns det ingen anledning att gå emot vakter, poliser eller på något annat sätt störa ordningen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0