Minnesceremoni, Kinnarps Arena - Stefan Liv 1980-2011



Jag har precis kommit hem från från Stefan Livs minnesceremoni i Kinnarps Arena. Det var tungt, mycket tungt men en väldigt fin ceremoni. Sorgen inne i arenan gick nästan att ta på och det var svårt att inte ryckas med. Det gick inte hålla emot länge innan tårararna kom. Än värre blev det när spelare och anhöriga klev fram. Att se Johan Davidsson, Johan Hult, Viktor Wallin, Björn Melin, Andreas Andersson, Johan Halvardsson med flera ha svårt att hålla ihop var tufft, då brast det för mig med. Då insåg man vad som hänt, att det var allvar och ingen ond dröm, den här tragiska händelse.

Jag måste också påpeka att idag är det inte bara HV71-fans som hedrar Stefan, idag är vi alla HV71-fans och hedrar Stefan. Samtidigt skickar vi också våra varmaste tankar och hälsningar till hans familj, nära och kära och övriga drabbade oavsett vilket lag vi håller på. På läktaren i Kinnarps idag syntes både Färjestad och Linköpingtröjor. Jag funderade på att ta min DIF-tröja på mig men hoppade över det i sista stund.

Den här dagen kommer jag aldrig glömma..



* * * * * Stefan Liv kommer alltid vara saknad men aldrig glömd
här i Jönköping! * * * * *


Några bilder jag tog under eftermiddagen:

















Kommentarer
Postat av: Peter

Mycket vackra bilder Martin.



Jag önskar att Stefan kan se ner på oss och förstå vilka spår han satt i allas hjärtan och hur mycket vi älskar honom. och jag kan nog våga mig på lova att Stefan kommer lysa ännu starkare som en stjärna i himlen än en stjärna på isen. Vila i frid Stefan, vi älskar dig för alltid // Peter - Frölunda

2011-09-10 @ 21:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0