Svindyrt att köpa abonnemang för se Elitseriehockeyn på tv.

Svindyrt, rena hånet mot alla hockeyfans!
Det var ju inte vad jag hade hoppats på men nu ser det ut som att jag för första gången på två säsonger inte kommer kunna se en enda match i Elitserien via TV eller via webben live. 449kr i månaden är ett hån mot alla hockeyfans, visst man får en massa sportkanaler (typ fotbollskanalen till exempel som bara suger stenhårt ändå)
Jag hade hoppats på ett hyfsat bra erbjudande för Elitserien i år men så blev det inte alls. De kommer kunna erbjuda Klippkort men det är bara tre matcher elr liknande och det kommer man ändå inte långt på, och inte värt priset heller för den delen. Nej det känns just nu, i alla fall, som att det kommer bli svårt att ha så bra koll som man haft de senaste två säsongerna. Det är för j.... dyrt att ha abonnemang hos Canal Plus, för i år har de tagit bort "Säsongskortet" via Csports.se som jag nu haft i två år.

Vet inte hur jag ska lösa det för tillfället och det känns som att det kan bli dryg vinter genom att bara sitta och lyssna på matcherna via webradion.

Dessutom kommer en match att kosta 150kr att köpa. DIF spelar 55 matcher exklusive slutspel, så det går ju att räkna ut resten av vad det skulle kosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0