Lotterinämndens andra fall: Söderström ska ha MINST 3 matcher!



Christian Söderström, Skellefteå AIK

Minst 3 matchers avstängning för Christian Söderström!




Adam Almqvist, HV71

efter tacklingen på backen Adam Almqvist i matchen igår. Blir det inte det så kan de lägga ner denna "nämnd" för då finns det ingen rättvisa. Den här tacklingen är minst lika ful som Jimmie Ölvestads. Så jag hoppas inte lotterinämndens hjul visar mindre än 3 matcher, gör den det så kan de ju sluta sitta i möten och bara dra ett nummer i en hatt eller nåt annat mindre viktigt.

Ölvestads tackling var tydligen "ohyggligt ful", "ett rejält överfall", "Ölvestad är elitseriens fulaste tacklare" och så vidare. Den här som Söderström delar ut när han kommer från den blinda sidan som straffas stenhårt i NHL, ska ge minst tre matcher om de går efter förra bedömningen. Dessutom gick Söderström ut i tidningarna: "Hade jag vetat att jag kunde få två, tre matcher för den hade jag lika gärna kunnat trycka till ordentligt".

Det uttalandet och tacklingen borde ge 4-5 matcher.

Om vi ska gå efter skalan efter förra "överfallet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0