Starka minnen: "RSK:s uppvärmning på hemmamatcherna"


Det här väcker gamla härliga minnen. Innan jag flyttade från orten hemma så hade jag hand om musiken på A-lagets hemmamatcher i ishallen: Talavidshallen hemma i Rydaholm. I många år körde jag en skiva som heter "Metal Marathon" som är en hårdrocksmix delad i fyra delar och just denna delen av mixen gick igång ungefär när lagen värmt färdigt och klev av isen, när denna låten började så var det dags att gå in på isen och plocka puckarna. Det är ett starkt minne det här och jag kan faktiskt sakna den tiden ibland sittandes uppe i holken i hallen och se matcherna samtidigt som man skötte musik och svarade i telefon när man hade målservicen.
Dock måste de spelare som var med länge vart rätt trötta på denna mixen eftersom den användes i flera säsonger. Det hände att jag bytte och körde nån NRJ Extravadance eller något i electrostilen ibland men oftast blev det Metalskivan som kördes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0