Det nya polisavgiftsbeslutet är en enda stor skandal!

Jag erkänner direkt att jag inte är någon krönikör på något sätt men ska ändå försöka på enklaste sätt säga vad jag tycker om detta ärende:
- - -
Det känns bara som en person suttit och läst till sig att man kan tjäna lite pengar och sen tagit ett beslut. Men han har inte en susning om hur det kommer drabba staden, föreningarna, laget och sporten. Herregud. Hjärnsläpp?
Beslutet eller ja lagen som bestämdes/klubbades igenom är helt fantastiskt eller vad säger ni? De nya poliskostnaderna för att ha bevakning under högriskmatcher med mera i Stockholmsområdet som framförallt berör AIK, Djurgården och till en viss del Hammarby är en ekonomisk katastrof. En riktig stjärnsmäll för klubbarna. Jag tror inte politiker eller vad det nu är för inte så begåvade människor som tagit beslutet riktigt förstår vad det här kommer innebära för de tre största klubbarna i stan. Det kan de omöjligt har gjort, för då beslutar man inte en sån helt vansinnigt beslut.
AIK tvingas sälja spelare för att ha råd att spela ett derby.
Vad tänker man i ett sånt beslut. Är det ett straff för AIK och DIF som ändå lagt ner oerhört mycket pengar och krafter på att stoppa de rötäggen som bara är där för att förstöra. Lagen blir ju ett hån mot klubbarna och deras arbete.
Det finns ingen som helst vettig anledning till att börja ta betalt för polisens tjänster. Vi svenskar betalar ju skatt som inget annat land. Se till att prioritera istället för att mjölka ideella idrottsföreningar, även om DIF, AIK o Bajen är bolagiserade men om de börjar här, var ska det inte ta vägen då? Det här är inte rätt väg att gå. Snevridet är vad det är.

Polisen är förövrig inte värd den timpenningen anser jag. Hälften kanske hade hart vart nog så bra, deras jobb är att skydda och bevaka utan att ta hutlösa arvoden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0