Åter efter helgens bravader

Tyvärr så låg blogguppdaterandet nere över helgen då jag var på trevligheter hemma i Rydaholm. Traditionellt Rydaholmsdagsfirande med en avslutande fest som pågick långt in på småtimmarna. Det blev endast lite twittrande om hockeyn i lördagseftermiddag innan festligheterna började. Därav att mina inlägg uteblivit. Dessutom gör avsaknaden av en egen laptop att det blir svårt att uppdatera. Jag måste göra nåt åt det. Vi får se vad som händer framåt.

- - - - - - - - - -

En full hockeyvecka väntar med elitseriematcher ikväll, imorgon, torsdag och lördag. Kvällens enda match spelas i Vida Arena i Växjö där Växjö Lakers tar emot Brynäs. Gävlelaget tog bussen de 60 milen ner till Småland. Bra uppladdning kan man ju fråga sig, och väl på plats så fick man inte ens träna i Vida Arena utan blev förvisade till B-arenan för att man håller på att byta plexiglas i Vida.

Varför match en måndag? jag ogillar starkt att man plockar sönder omgångarna och sprider ut matcher här och var. Jag tycker det ska vara fulla omgångar tisdag - torsdag - lördag! punkt slut.


* * * * * * * * *

....och så hoppar vi några serier neråt i systemet:

Min moderklubb därhemma: Rydaholms SK var i Eksjö och spelade första träningsmatchen för säsongen. Det blev en väntad förlust med 9-1. Men med elva utespelare så blir det alldeles för svårt att vinna. Nämnas bör att det var länge osäkert med tränare och spelartrupp inför säsongen och det är en process som fortgår. Nye tränaren Mattias Jacobsson har nyligen tillträtt och jobbar nu febrilt för att se till att fylla upp truppen ordentligt så RSK står väl rustade inför säsongen och seriespelet som startar den 16 oktober borta mot Lenhovda IF. Nu väntar en veckas träningar måndag-onsdag-fredag och jag hoppas att man kan träna ordentligt och att samtliga spelare sluter upp och ger gärnet. Ny träningsmatch på söndag då det blir retur hemma mot Eksjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0