Krönika: Bra avslutning förra veckan lovar gott inför kommande två fighter


Jag såg Växjö-DIF
via datorn i fredag och efteråt var jag ganska nöjd. Nöjd med spelet och nöjd att det blev två viktiga poäng samt att DIF hade Lakers på gaffeln. Fast egentligen skulle det varit tre poäng. DIF var det bättre laget sett över hela matchen trots den svaga avslutningen i tredje perioden. Det var ändå viktigt att se DIF resa sig rejält efter den pinsamma insatsen mot AIK. Visserligen, vissa AIK-fans trodde ju att dom var svenska mästare efter segern och låt dom tro det i så fall. För efter segrarna mot Färjestad och Växjö så är vi ändå före Gnagarna. Jag ser inte AIK som nåt hot emot oss iår ändå. Det är inte dom som är det viktiga. Det viktiga är att DIF börjar agera som ett lag, en stark grupp och att man har en stark laganda som kan kliva fram och vända svåra lägen. Förra veckans starka avslutning hoppas jag verkligen att laget tar med sig inför veckans kommande matcher.

Frölunda borta imorgon - En av de svåraste nötterna att knäcka denna säsong, VF är ju som bekant oerhört svårslaget i Scandinavium.

Växjö Lakers hemma på söndag - Alla tre poäng ska bärgas på Hovet!

DIF har som bekant varit alldeles för ostabila och för mycket upp-och-ner. Men tittar man på de senaste sju matcherna så har man bara en nollpoängare. Dessutom två raka segrar. Det tror jag inte har hänt i år. Så jag hoppas att laget kan börja hitta en mer jämnare nivå och göra bättre matcher en längre tid innan dippen kommer igen. För både mot Färjestad och Växjö så var det i stort sett ett helt annat lag på isen som agerade därute. Man hade hög press, lyckades behålla de långa anfallen och man skapade mycket mer farliga och direkta målchanser. Färjestad hade inte mycket att sätta emot på Hovet och mot Växjö så ägde DIF matchen stundtals. Tyvärr så trodde man nog att man vunnit matchen efter 1-3 målet mot Lakers vilket gjorde att man bjöd in hemmalaget onödigt i matchen.

Man börjar tro eller vågar tro rättare sagt att det finns lite mer möjlighet till att DIF kan vinna lite mer nu. Det var känslan mot Växjö och jag satt och var nervös. För första matchen i år för det kändes som att DIF ändå kunde ta poäng mot Lakers på bortaplan. Varken vi eller DIF själva har ju sett var de egentligen kan eftersom det gått på knäna fram till ganska nyligen så det ser kanske lite ljusare ut bortåt horisonten men..man tittar försiktigt för rätt var det är så kan det vara becksvart igen. Så jämn, jobbig och oförutsägbar är årets elitserie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0