Krönika: "Stackars Chrille, Division 1 istället för Elitserien..."

Vilken "Chrille" undrar ni säkert...men förklaring följer...




Christian Magnusson, Alvestasonen, nu i Karlskrona Hockey

.....då får jag förklara: det handlar om hockeyspelaren Christian "Fimpen" Magnusson, f.d Växjö Lakers, som var med och tog Lakers till Elitserien. Nu får han inte följa med upp, idag blev han klar för Karlskrona IK då Lakers valt att inte förlänga med Chrille eller ja Fimpen som han numera kallas.

Det värsta med denna storyn är att det inte är första gången som Chrille missar att få spela Elitserien..

Grejen är väl speciell i sig då Chrille vart med om detta innan. När Mora IK tog klivet upp i Elitserien och väntade i Globen på att en annan match skulle ta slut för att det skulle bli klart, då fanns Chrille med i Mora och var med att gå upp. Men fick sen det tråkiga beskedet att han inte var önskvärd för en fortsättning.

Varför skriver jag då om Magnusson bara sådär. Jo jag kan berätta att jag spelat med "Chrille" i hans moderklubb Alvesta SK en säsong i U16 för några år sedan och vi började säsongen i samma kedja och det funkade bra. Chrille var grym redan då, snabb, teknisk och sköt som en häst trots att han inte var särskilt storvuxen men han gjorde det suveränt ändå och var en av våra nyckelspelare då. Han kom ju väntat med i TV-pucken. Han lämnade ASK för Färjestad till säsongen efter och sökte lyckan där. Han var med i Elitserietruppen som vann SM-guld 1998 mot mitt Djurgården men jag är osäker på om han fick någon guldmedalj.

Jag hade lite kontakt med Chrille efter avancemanget och då hade han fått beskedet att han inte fick fortsatt med Lakers utan hade agenten på att hitta nytt jobb. Det nya jobbet är alltså i Karlskrona HK som var sånär att ta klivet upp i hockeyallsvenskan men snubblade på mållinjen.

I vilket fall, lycka till Chrille nu i din nya klubb. Men hade ju helt klart gärna sett dig köra över Johan Davidsson och hans lag ett par gånger i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0