RSK 2011/2012? - Vad händer i klubben??



Ikväll kl 18.00 har nya laget i Växjö: IF Linné Hockey spelarmöte på Campus i Växjö. Det är ett stort intresse för nya hockeylaget så det kommer nog bli välbesökt, just nu ett 40-tal anmälda spelare som kommer delta förmodligen. Det är kul för hockeyn i staden helt klart och många vill spela hockey. Det kan inte bli bättre egentligen för detta är precis vad Växjö behöver. Inget ont emot det återigen från min sida. Men det smärtar att ca 15 spelare, som representerad RSK förra säsongen, nu visat intresse för nya Linné Hockey.

Det är kännbart hårt för mitt gamla RSK därhemma. Jag menar det är ju inget konstigt med det att spelare byter klubb på grund av olika orsaker.

MEN....



Hur ska det gå för RSK?
Det känns som att RSK inte kommer ha ett seniorlag i höst. Inte som det ser ut nu i alla fall. Jag undrar hur i hela hockeyvärlden RSK ska klara av detta och hitta nya spelare för att få ihop ett lag till hösten. Dessutom har man ingen tränare på kontrakt vad jag hört. Jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig för vårt A-lag därhemma. Föreningen måste ha ett seniorlag för det här ansiktet utåt så är det bara. Ett RSK utan ett seniorlag skulle kännas konstigt och väldigt tråkigt.

RSK:s årsmöte uppskjutet
Dessutom är årsmötet uppskjutet och den gamla styrelsen ska sluta. RSK behöver ju en ny styrelse och det omgående. De måste ju omgående lägga manken till och ta tag i det som måste göras för att Rydaholms SK ska ha ett seniorlag till hösten

Men så länge allt verkar ligga nere så händer det ju tyvärr ingenting. Jag hoppas verkligen klubben förstår allvaret i detta.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Räknat lite på det, minst 6st forwards och 3 backar försvinner till 110%. Och sen ett antal till förmodligen, tungt, minst sagt. Får hoppas det finns massor utav spelare som vill komma till Rydaholm!

2011-05-31 @ 20:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0