"Växjö Lakers & Troja"




Oscar Alsenfelt - rena väggen

Växjö Lakers.

Häftigt måste jag nog ändå säga om vad det är som håller på att hända. Växjö leder kvalserien efter halva serien med en och två poäng ner till Södertälje respektive Modo
Även om jag ogillar dem starkt så går det inte att låta bli att ändå hålla lite på dem i kvalserien. Igår var det spännande, jag följde sista perioden när jag såg att Lakers ledde 2-1 på bortais mot självaste Södertälje. Nu har man båda dessa lagen på hemmais i Lakerdome. Här kommer kvalserien avgöras. Ju fler poäng Lakers tar där desto närmre ELITSERIEN kommer dom. Vi stannar där och återkommer.



Troja - SMÅLANDS STOLTHET, står stadigt kvar med ena benet i Hockeyallsvenskan

I skuggan av Popcornlaget
från Växjö så ser Troja/Ljungby ut att behålla sin plats i Hockeyallsvenskan. Laget vann i går mot största hotet Huddinge med 3-2 och leder kvalserien på 14 poäng. Man har sex poäng ner till Huddinge på andra plats så det ska mycket till nu om SMÅLANDS STOLTHET ska tappa det här. I hockey kan ju allt hända men Troja behöver en seger till och kanske nån poäng till för att vara helt säkra. Det borde dom klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0