Semifinal #2: Liten fördel Färjestad och Luleå

******************

SM-Slutspelet 2011

******************

Semifinal #2
Färjestad-AIK 1-0
Skellefteå-Luleå 1-0

******************

Rond 2 av (sju)
Matchdag och andra semifinalen, först till fyra segrar som sagt. Färjestad och Luleå leder, mest överraskande är Luleå som dessutom har hemmamatch idag och kan gå ifrån till 2-0 i matcher mot storfavoriten Skellefteå. Får Luleå den ledningen så tror jag faktiskt att Luleå fixar SM-finalplats, fast jag inte trodde de skulle ha mer att ge mot SAIK efter sjumatchersrundan mot mitt Djurgården.

Fast det har man väl lärt sig i detta slutspelet att det kan svänga fram men sen tillbaka igen. Det lär ju säkert hända fler gånger i detta slutspelet men just nu är det Färjestad-Luleå i SM-final. Just Färjestad vann utan att imponera senast i första semin mot AIK, ett AIK som jag tycker gjorde sin hittills sämsta match i slutspelet. AIK måste gå tillbaka till tänket man hade mot HV71, då gick man in och spelade sitt spel och brydde sig om hur HV spelade. Jag tror att det blir en för svår uppgift att vända denna serien med 0-2 i matcher och match tre i Karlstad.

------------------------------------------------------------------------------------
Snackisen
Tacklingen på Christian Berglund var inget konstigt med, FBKs Jörgen Jönsson tyckte ju klart att det var en ful tackling, givetvis måste han ju tycka det offentligt när det det var en i hans eget lag. Jag tycker mer det såg ut som en krock än en ful feg tackling. Det är sånt som händer och var inte värt att anmäla. Hockeyn är tuffare i slutspelet och det är som man säger: HEADS UP, upp med blicken annars smäller det.
------------------------------------------------------------------------------------

AIK-Färjestad
Globen 19.00

Matchen sänds 18.50 

-----------------------------------------------------

Luleå-Skellefteå
Coop Arena 19.00

Matchen visas 18.45 på

Kommentarer
Postat av: Marcus IceY Haglund

Idag blir det vinst för gnaget.. Men spelar dem som dem gjorde mot Färjestad i första matchen så är det bara att gratulera Färjestad för ännu en vinst.. 2a perioden var den värsta jag sett på bra länge.. Precis likadant som i grundeserien mot FBK. Man kan inte vakna till i matchen när det är 5 min kvar av den... så bara en sak idag... KÄMPA GNAGET!!!!

2011-03-24 @ 17:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0