Semifinal #1: "Färjestad vinner enkelt", SAIK vinner idag.

******************

SM - slutspelet 2011

******************

Semifinal #1

******************


Färjestad - AIK
Löfbergs Lila Arena 19.00


Matchen sänds 18.45 på

"Färjestad vinner lätt - De vet precis hur de ska göra."
Jag har nu följt införsnacket om denna semifinal och kan ju bara konstatera en sak:
Färjestad kommer inte ha några som helst problem med AIK eller samma problem som HV hade mot AIK. "Vi vet hur vi ska göra mål på Fasth", "vi är inte oroliga och kommer inte ha problem med AIK". Det är några av uttalanden som FBK-spelare har sagt inför kvällens match i tidningar och tv så med dem orden kan vi sammanfatta kvällens match: AIK kommer få det minst sagt jobbigt, de kommer får spela försvarsspel mestadels. Allt annat än Färjestadvinst ikväll är otänkbart. "Vi har ju 5-0 i matcher och totalt 17-3 i målskillnad mot dem". Det ska ju bara tala för fyra enkla matcher för FBK.

ELLER ? ? ?

Ni förstår att jag bara överdriver LITE, men så här sak det tydligen gå om man läst och lyssnat från Karlstad. Jag hoppas verkligen att Färjestad får en rejäl näsbränna så det känns i hela Värmland! och att den bjuder på en och annan överraskning!

Håll ögonen på:
#71 Christian Berglund gör minst ett mål och #10 Pelle Prestberg ett med minst, de har gjort mål på Fasth innan och vet precis vad de ska göra säger dom.
-----------------------------------------------------------------------

Skellefteå - Luleå
Kraft Arena 19.00

Matchen sänds 18.50 på 

Slaget om Norrland - Föga ointressant
Egentligen så bryr jag mig inte vilka som vinner. SAIK eller Luleå känns som pest eller kolera. Luleå kommer inte vinna SM-guld ändå. SAIK har ju större chans till att gå hela vägen. En del säger att är det nån gång de ska ta bucklan så är det iår. Jag vet inte. SAIK måste bli mycket bättre om man ska gå hela vägen. Luleå får njuta i de matcher som återstår.

SAIK vinner denna skoterraggarfight med 4-1 i matcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0