Reflektioner från gårdagen:

**********************

SM-Slutspelet 2011

* * * * * * * * * * * * * * *

Kvartsfinal #2 i bäst av 7

**********************

S o l e n  g i c k  j u  u p p  i d a g  m e d . . . t r o t s  a l l t .




Det omtalade 1-1målet från igår på bild

Första tanke som slog mig så fort jag slog upp ögonlocken: DIF torskade igår. Det är konstigt vad man blir påverkad av sitt favoritlags prestationer, såväl vinster som tunga matcher som igår. DIF förlorar med ett mål för andra matchen i rad men det känns ändå hur tungt som helst. Men grejen är ju att man lever för det här, det är slutspel, det är nu det roliga börjar och så ser det ut att ta slut innan det knappt ens börjat. Det är frustrerande och se sitt lag helt lamslaget och förlusterna kommer en efter en. Jag vet det är helt sjukt att man blir så påverkad. Men det är väl detta som är tjusningen om man nu kan säga så.



Luleå - Djurgården 2-0

Illa Djurgården!
Det var en bitter kväll igår. DIF torskade på hemmaplan och har nu satt sig i en prekär situation. Jag kan ju säga direkt att jag inte tror på experterna. Det här blir inte den jämnaste kvartsfinalen som många tror. DIF rår inte på Luleå och kanske att DIF kan ta en match. Hardy Nilsson och tränarstaben i Djurgården har massor att fundera på nu, man måste göra nåt för spelar man som man gjorde igår och i tisdags så tar säsongen slut på måndag så enkelt är det. Vet inte vad som talar för en vändning för DIF men det är väl om man kan lyckas göra mer än ett-två mål och släppa in mindre än vad man gör framåt. Sen måste väl nämnas att backen Josef Boumedienne åter igen bidrar till att DIF förlorar. Igår tog han åter en sanslöst onödig utvisning vilket förstörde chanserna att plocka Owuya för att få spela sex mot fem. Luleås målvakt Anders Nilsson är ett monster för DIF just nu, han ihop med Viktor Fasth slutspelets bästa målvakter så här långt.



Skellefteå - Linköping 1-1
Jämnt värre

LHC svarade starkt igår på sin hemmais och tog en femetta och nu är det kvitterat. Jag tror denna serien kommer gå till sju matcher där lagen kommer följas åt på sin hemmaplan. Serien kommer förmodligen avgöras i Skellefteå i sjunde matchen om inget av lagen bryter mönstret och tar en bortaseger.


Färjestad-Brynäs 2-0

Färjestad med ena benet i semifinal
Färjestad går som tåget trots att det blev sudden igår. FBK startade lite trögt i gårdagens match men ju längre matchen led så var det FBK som höll i taktpinnen. Robin Sterner blev lycklig matchvinnare och i och med segern har FBK två matchers försprång inför hemmamatchen imorgon. Brynäs kommer inte orka emot ett mycket bättre Färjestad. Jag tror Färjestad tar fyra raka och blir klart för semifinal på måndagkväll.


Gårdagens kvartsfinal:


HV71-AIK 0-2
Högintressant match ikväll.
Ikväll är det en nyckelmatch i denna kvartsfinalserie. HV har ny hemmamatch och ikväll måste man nog vinna och det tror jag att HV bara gör. Man kanske inte imponerar ikväll heller men vinner gör man. Man har inte råd att släppa upp AIK till en trematchersledning. Ikväll blir det jobbigt för Gnaget att möta HV tror jag. Jag hade ju tvärfel senast men ikväll är det HVs kväll. Ni ska få se.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jävligt roligt att Boork igår tyckte att de va en skitbra sak som Boumedienne gjorde när han går in och drar på sig en tvåa för att "få igång laget", de är väll förfan aldrig bra att ta en tvåa utan att få med sig någon annan i de andra laget. Förstår inte hur han kan kallas för hockeyexpert.



Något som man kan glädjas åt som DIF-supporter är iallafall att man inte varit lika utspelade som HV. Jag tycker att DIF har spelat relativt bra vissa stunder, men tyvärr spelar DIF på sin maxnivå vilket HV inte gör. DIF är inte dåliga men LHF är bättre, simple as that.

2011-03-11 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0