Kvartsfinal #2: HV-AIK: Det här är långt ifrån över

****************

SM-Slutspelet 2011
Kvartsfinal 2
HV71-AIK 0-2

****************



#30. Viktor Fasth - Stor matchvinnare!

AIK-HV71 3-0
1-0, 1-0, 1-0
Skott: 24-34

AIK leder med 2-0 i matcher



AIK fortsätter imponera

Vad händer, AIK??
Hela hockeysverige undrar nog vad det är som håller på att hända i denna kvartsfinalen mellan ettan, seriesegrarna, regerande svenska mästarna HV71 och nykomlingen AIK. AIK tog en ny säker och totalt rättvis seger på Hovet mot ett blekt skärrat HV71 med 3-0. Man nollar HV på hemmais och den stora anledningen heter Viktor Fasth men sen spelar AIK faktiskt bra ishockey. Det märkliga är att jag var helt säker på att HV skulle komma tillbaka igår och ta en seger i Stockholm direkt. Jag vet inte men att HV vinner på fredag hemma är nog det säkraste tipset i år. Jag hade så tvärfel igår här på bloggen jag vet men på fredag blir det hemmaseger. HV släpper inte 0-3 i matcher för då orkar de inte vända. Ger man 0-3 till AIK så får man nog ta konsekvenserna också.

- Men jag räknar inte ut HV än på långa vägar..

* HV71 ställer Daniel Larsson i kassen på fredag, jag tänker se deras matchvärming vid tolvsnåret på fredag och se hur laget verkar.

Kul att se att Hovet kokade när Råttorna intagit stället, AIK-fansen har varit svårtflirtade i vinter men verkar ha insett allvaret och det roliga nu. AIK behöver verkligen allt stöd i slutspelet nu och det hjälpte ju igår.

Det är ju först till fyra segrar som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0